8MARS

هشت مارس روز اتحاد علیه آپارتاید جنسیتی

8MARS

هشت مارس روز جهانی زن را باید به روز اتحاد سراسری برای برکندن ریشه آپارتاید منحوس جنسیتی توسط حکومت اسلامی تبدیل کنیم. جمهوری توحش اسلامی باید گورش را گم کند. این حکومت وصله ای ناجور و نچسب به تن بشریت است.
٣٥ سال است که جنگی آشکار و نهان در مقابل سیاستهای ضد زن ارتجاع از گوربرخاسته حاکم در ایران در جریان است. این پژواک جنبش رهایی زنان است که در داد و فغان هرروزه کار بدستان فسیل حاکم از برباد رفتن اسلام و حجاب و “عفاف اسلامی” بازتاب می یابد. این پژواک مقاومت زنان و دختران است که حاکمین اسلامی و دولت “امید و اعتدالشان” را وامیدارد که هرروز طرحی تازه برای کنترل زنان و دختران و حتی کودکان تحت عناوین “طرح محرم سازی مدارس” و طرح “تعالی خانواده” و “طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاهها” و “طرح عفاف و حجاب” پیش بکشند و لشکر مزدور اسلام را برای کنترل زنان و دختران به خیابانها بکشانند. اینان طی این ٣٥ سال بهمراه تمام جنایات دیگر، شقاوت و جنایات غیر قابل وصفی در حق زنان و دختران مرتکب شده اند. اما هرروز اعتراف میکنند که نتوانسته اند زنان را در زنجیر و قید و بندهای وحشیانه و عقب مانده اسلامی به بند بکشند. هر روز و هر لحظه در جایی از این مملکت زنانی پا به میدان میگذارند و قوانین و خط قرمزهای این حکومت را به سخره میگیرند. بی حجابی و “بدحجابی” در خیابانها، تجمعات و مهمانی ها و جشنهای مختلط زن و مرد، درگیر شدن زنان با ماموران “امر به معروف و نهی از منکر”، طومارهای اعتراضی علیه طرحهای ضد زن رژیم، مقاومت دانشجویان دختر و پسر در برابر جداسازیها، هجوم دختران به سوی ورزشگاهها، و تن ندادن به جداسازی ها در اماکن عمومی و امثال اینها گوشه کوچکی از آن مبارزه و مقاومت گسترده ای است که علیه حکومت آپارتاید جنسیتی در ایران هرروز و هر لحظه در جریان است.
زنان و مردان آزاده!
هشت مارس امسال را باید به روز عزم و اتحاد برای گسترش هرچه بیشتر این موج مقاومت تبدیل کنیم. زن و مرد اعلام کنیم که ستم و تحقیر و تبعیض و آپارتاید جنسی را نمی پذیریم. نشان دهیم که به این حد از مقاومت و مبارزه قانع نیستیم و همگی مصممیم به کل سیستم پوسیده ضد زن در اشکال مختلف هجوم ببریم. آپارتاید جنسی در اول قرن بیست و یکم ننگ بشریت است. باید هرچه زودتر آنرا از ریشه کند و به زباله دان انداخت.
هشت مارس روز ماست. فضای هشت مارس را باید در سراسر جامعه جاری کرد. این روز را در همه جا و به هر شکلی که میتوانیم گرامی بداریم. باید این روز را به خاری در چشم حاکمین اسلامی سرمایه تبدیل کنیم. از هم اکنون به استقبال هشت مارس بروید! هرجا که میتوانید تجمع کنید! جشن بگیرید! میتینگ و سخنرانی بگذارید. قطعنامه و بیانیه بدهید. از حرمت و منزلت زنان دفاع کنید! به آپارتاید جنسیتی اعتراض کنید. به طرحهای ضد انسانی نظیر “طرح تعالی خانواده” و “طرح ازدواج با دختر خوانده” و طرح تفکیک جنسیتی و ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه اعتراض کنید و خواهان لغو همه این طرحهای عهد عتیقی و ضد انسانی شوید! حجاب اسلامی را دور بیندازید! اعلام کنید که زن و مرد انسانند و در همه حقوق و شئون اجتماعی با هم برابرند.
با شعار نه به تبعیض و نابرابری، نه به آپارتاید جنسیتی و حجاب اسلامی، پرچم رهایی زن از قوانین و سنتها و کل حکومت اسلامی سرمایه داران را بلند کنیم و با صدای رسا از حقوق برابر زن و مرد دفاع کنیم.
زنده باد هشت مارس روز جهانی زن
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۹بهمن ۱۳۹۲، ١٨ فوریه ٢٠١٤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *