petroshimi razi 279 x 183

۸ کارگر معترض پتروشیمی رازی به دادگاه احضار شدند

petroshimi razi 279 x 183

در ادامه سیاست سرکوبگرانه جمهوری اسلامی علیه کارگران معترض، هشت نفر از کارگران پتروشیمی رازی در بندر ماهشهر به دادگاه احضار شدند. اسامی کارگران احضار شده به این شرح است: غلامحسین حیدری موسی، هندی جانی، مازیار رحیم زاده، علیرضا بهادری، عادل راشدی، علی ساجدی‌نیا، فریبرز کیانی و نسیم جونکی. مدیریت مجتمع پتروشیمی رازی از این کارگران شکایت کرده و “دادسرای عمومی و انقلاب” حکومت در این شهر آنها را احضار کرده است.
علت شکایت مدیریت از کارگران و احضار آنها توسط بیدادگاههای حکومت، اعتراض کارگران به خودداری کارفرما از اجرای توافق‌نامه مربوط به افزایش حقوق و دستمزد میباشد. در جریان مبارزه کارگران این کارخانه برای افزایش دستمزد، مدیریت تعهد کرد که دستمزدها را افزایش بدهد اما زیر توافق خود زد و برای مقابله با تداوم اعتراض کارگران، از آنها به اتهام اخلال در محیط کار شکایت کرده است. مدیریت پتروشیمی فجر در بندر ماهشهر نیز قبل تر از یکی از کارگران این کارخانه شکایت کرده بود.
لازم به توضیح است که در نیمه اول بهمن امسال دهها کارگر معدن چادرملو و چندین کارگر پلی اکریل اصفهان نیز با شکایت کارفرمایان دستگیر شدند اما پس از چند روز بدلیل مبارزه کارگران این مراکز، رژیم مجبور به آزادی آنها شد. در جریان این دستگیری ها محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه و دادستان کل حکومت، کارگران اعتصابی را تهدید کرده و گفته بود که “اگر افرادی به اسم اعتراضات صنفی اقدامی برخلاف نظم عمومی و امنیت ملی انجام بدهند با آنها برخورد می‌شود”.
واقعیت این است که در ماههای اخیر اعتراضات کارگری بطور محسوسی گسترش یافته و دهها هزار نفر از کارگران مراکز بزرگ صنعتی دست به اعتصاب زده اند و دولت “تدبیر و اعتدال” روحانی که علیرغم گسترش قابل ملاحظه اعدام ها قادر به مرعوب کردن مردم نشده است، برای جلوگیری از گسترش بیشتر اعتصابات کارگری دستگیری فعالین اعتصابات را گسترش داده است.
با سرنگونی حکومت اسلامی، مردم به حساب جنایتکارانی مانند اژه ای و روحانی و سایر سردمداران حکومت خواهند رسید. حزب کمونیست کارگری از کارگران و مردم آزادیخواه میخواهد که با دفاع از کارگران و مبارزات آنها تودهنی محکمی به حکومت بزنند و مبارزه برای سرنگونی این حکومت را گسترش دهند. حزب کمونیست کارگری به مدیران و کارفرمایانی که از کارگران به دم و دستگاه سرکوب حکومت منحوس اسلامی شکایت میکنند، هشدار میدهد که دست از این اعمال ضد کارگری بردارند و خود را در جنایات حکومت شریک نکنند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۳۰ بهمن ۱۹۹۲، ۱۹ فوریه ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *