yadi mahmodi

یدی محمودی

yadi.mahmodi@gmail.com

اخبار هفتگی از رویدادهای کردستان عراق

yadi mahmodi
خوانندگان عزیز ایسکرا خوشحالم که از این پس، من یدی محمودی قرار است هر هفته خلاصه ای از اخبار مهم کردستان عراق را از این طریق به اطلاعتان برسانم. جا دارد همینجا از همه شما تقاضا کنم که هر خبر و گزارشی را از کردستان عراق دارید به ایمیل زیر برای من بفرستید تا بتوانیم با هم خوانندگان نشریه ایسکرا را از اخبار و گزارشان کردستان عراق مطلع کنیم.
yadi.mahmodi@gamil.com
یدی محمودی
۱۴ فوریه ۲۰۱۴

جنگ جناحهای میان اتحادیه میهنی همچنان ادامه دارد و علنی تر می شود!!
جنگ جناحهای میان اتحادیه مهینی که عبارتند از کوسرت رسول علی، به رهه م صالح و هیرو ابراهیم برای توافق بر سر کنگره و جلسات دفتر سیاسی این حزب به اوج خود رسیده. در چند هفته گذشته چندین اطلاعیه مختلف از طرف این جناحها منتشر شده و هر یک به شیوه ای تلاش می کنند که مسولیت اختلافات داخلیشان را به گردن دیگری بگذارند. لازم به ذکر است که بعد از غیبت طولانی جلال طالبانی رهبر اتحادیه میهنی بدلیل بیماری اکنون چندین سال است که عملا این حزب بدونه رهبر اداره میشود و عملا جانشینان جلال طالبانی، کوسرت رصول علی و به رهه م صالح هر یک ساز خود را می زنند و روز به روز شیرازه اتحادیه میهنی که زمانی تهدید جدی علیه حزب دمکرات کردستان به رهبری بارزانی بود از هم می پاشد و در انتخابات ماه سپتامبر ۲۰۱۳ هم برای اولین بار اتحادیه میهنی به سومین حزب پارلمانی تقلیل پیدا کرد و عملا جناح جدا شده از اتحادیه میهنی به رهبری نوشیروان مصطفی از رهبران اصلی پیشن اتحادیه میهنی که هم اکنون رهبر حزب گوران(تغییر) را به عهده دارد به دومین حزب پارلمانی رسید.

کردستان عراق کشتارگاه زنان!
طبق آماری که سازمان ملل انتشار داده از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۸ در کردستان عراق و تحت حاکمیت احزاب ناسیونالیست کورد، ۴۰۰۰ هزار زن کشته شده اند، بدونه اینکه هیچکس از قاتلین زنان مجازات و یا محاکمه شوند. همچنین طبق آمار دیگری که از طرف نهاد مبارزه علیه بی حقوقی زنان انتشار یافته امده است که، از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳، یعنی در پنج سال جنایات زیر علیه زنان ثبت شده اند.
۴۹۴ زن کشته شده اند و یا خودکشی کرده اند، ۲۰۳۱ زن سوزانده شده اند و یا دست به خود سوزی زده اند، ۱۶۱۹۱ شکایت علیه فشار و اذیت و آزار زنان ثبت شده، ۲۹۹۸ زن شکنجه شده اند و همچنین ۶۴۱ مورد تجاوز جنسی به زنان ثبت شده.
.
شکایت نامه سه زندانی در شهر اربیل در باره شکنجه و تجاوز در زندان
سه زندانی زندان محطه شهر اربیل در نامه ای افشا کرده اند که هنگام بازداشت و شکنجه آنها توسط مقامات زندان اربیل برای اعتراف گیری به همسر یکی از آنها تجاوز شده.
این زندانیان در روز سوم فیبریه نامه خود را منتشر می کنند و اعلام کرده اند که تمام اعترافات آنها بر اساس شکنجه بوده و اعتباری ندارد، لازم به ذکر است که گروه مسقل حقوق بشر در کردستان عراق به دنبال این خبر با هر سه زندانی ملاقات می کند و خبر شکنجه و تجاوز به همسر یکی از این زندانیان را تائید می کند. چندی پیش هم در زندان سلیمانیه یک زندانی خودکشی می کند.
خبر این جنایت تکان دهنده تنها گوشه کوچکی از فشار، شکنجه و اذیت و آزار زندانیان توسط مقامات احزاب ناسیونالیست کرد در کردستان عراق است، آنها زندانهای مخوفی را ایجاد کرده اند که مردم می گویند جنایت این احزاب در زندانها به مراتب وحشیانه تر از حکومت سرنگونه شده فاشیست بعث عراق است.

بعد از پنج ماه از انتخابات پارلمانی در کردستان عراق، به دلیل اختلافات هنوز دولت تشکیل نشده!!
در روز ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۳ هشتمین انتخابات پارلمانی کردستان عراق در میان اعتراض وسیع مردم به حاکمیت ۲۳ ساله احزاب ناسیونالسیت کرد و دزدی و چپاول آنها، از جمله اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان عراق برگزار شد. بعد از این انتخابات که در آن گویا حزب دمکرات بیشترین رائ را آورده و قرار بود مسول تشکیل حکومت شود، اما به دلیل اختلافات میان احزاب پارلمانی عملا تا امروز تشکیل دولت و کابینه دولت به تعویق افتاده و حزب دمکرات به رهبری مسعود بارزانی تقریبا تمام امور را در دست خود گرفته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *