در دفاع از مردم عراق و کردستان عراق

عليه سياستهای تجاوزکارانه دولت های جمهوری اسلامی و ترکيه
مردم کردستان در مناطق مرزی ایران٬ عراق و ترکيه در یک ماه گذشته به بهانه مقابله با نيروهای مسلح پ.ک.ک و پژاک مداوما زير حملات توپخانه ای جمهوری اسلامی و بمباران هواپيماهای جنگی ارتش ترکیه بوده اند. همزمان با اين بمبارانها، نيروهای پياده نظام اين دو دولت در مناطق مرزی با کردستان عراق تمرکز کرده، به حملات نظامی دست میزنند و تاکنون تعداد زیادی از مردم این مناطق را کشته و زخمی و آواره کرده و خسارات مالی زیادی به آنها وارد کرده اند.

مقامات حکومت اقلیم کردستان و رسانه های کردستان عراق اعلام کرده اند که در نتيجه اين حملات تاکنون ساکنان ۳۵ روستا ناچار به ترک محل زندگی خود شده اند. تنها در روز ٣٠ مرداد هفت عضو یک خانواده از جمله یک کودک خردسال بر اثر حمله هوائی جنگنده های ترکيه جان باختند.

این موارد تنها بخش کوچکی از فجايع دولتها و نيروهای نظامی و جريانات تروريست دخيل در عراق است که هرکدام اهداف ارتجاعی و ضد انسانی خود را در این منطقه تعقیب میکنند. دولت عراق و حکومت اقلیم کردستان نیز تاکنون در مقابل این جنایات عمدتا سکوت کرده اند. این سکوت ناشی از ماهیت ارتجاعی این حکومت ها، ترکیب قومی مذهبی آنها و روابط و بند و بست های کثیف آنها با دولت های ترکیه و جمهوری اسلامی و عربستان و غیره است. مردم کردستان عراق در منگنه جنایتی گرفتار آمده اند که یک سرش جمهوری اسلامی و دولت های ترکیه و عراق و آمریکاست و سر دیگرش جریانات ناسیونالیست قومی و ارتجاعی نظیر پژاک و پ ک ک است که هدفی جز سهم خواهی در قدرت ندارند. مردم هیچ نفعی در این جنگ قدرت مرتجعین ندارند. دفاع جانانه از مردم کردستان عراق، وظیفه صف آزادیخواهی و سوسیالیسم و جهان متمدن است.

حزب کمونیست کارگری ایران همبستگی عمیق خود را با مردم عراق و کردستان عراق علیه شرایط ناامنی که توسط این نیروها بر آنها حاکم شده است، اعلام میکند و تجاوزات جنایتکارانه اخیر جمهوری اسلامی و دولت ترکیه را شدیدا محکوم میکند. از همه مردم آزاده و همه نیروهای سیاسی در عراق و ترکیه و ایران و در سراسر جهان دعوت میکنیم تا برای محکومیت دولت های ترکیه و ایران و علیه فضای میلیتاریستی در منطقه به میدان بیایند.
حزب کمونیست کارگری ایران
١ شهریور ١٣٩٠، ٢٣ اوت ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *