تجمع اعتراضی ٤٠٠ نفر از كارگران ساختمانی در سنندج

بنا به خبر منتشر شده از سوی کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری روز سه شنبه ١١ مرداد ١٣٩٠، حدود ۴٠٠ نفر از کارگران ساختمانی در اعتراض به اجرا نکردن طرح موسوم به “بیمه کارگران ساختمانی” در مقابل شعبه ٢ بیمه تامین اجتماعی واقع در چهار راه انقلاب (سیروس سابق) شهر سنندج، تجمع کردند. تجمع اعتراضی کارگران از ساعت هشت و سی دقیقه صبح شروع و تا ساعت ١٠ ادامه داشت که با دخالت نیرو‌های انتظامی پایان یافت.

لازم به ذکر است که سازمان تامین اجتماعی، ماهانه مبلغی را به عنوان حق بیمه از این کارگران دریافت کرده، اما در بیمه کردن کارگران هیچ اقدامی انجام نداده است. تجمع کنندگان طی طوماری که ٣٠٠ نفر آن را امضاء کرده بودند خواهان صدور دفترچه بیمه خود شده و اظهار داشتند در صورت عدم پاسخ گویی و عدم رفع مشکلشان دوباره تجمع اعتراضی برپا خواهند كرد. در خاتمه این حركت اعتراضی دو نفر از کارگران به عنوان نماینده به داخل اداره بیمه رفته و بدون نتیجه بازگشتند و مسئولین بیمه تامین اجتماعی کارگران را تهدید به حضور نیروهای امنیتی کردند. سرانجام زیر فشار اعتراض كارگران برخی از مسئولین سازمان تامین ناگزیر به حضور در جمع کارگران معترض شده و وعده دادند که تا روز شنبه به مشکل آنان رسیدگی خواهد شد. کارگران نیز اعلام کردند که اگربه مشکلشان رسیدگی نشود بار دیگر دست به تجمع خواهند زد.

کارگران خوب می دانند که وعده های مسئولین بیمه تامین اجتماعی و دیگر نهادهای حکومت و کارفرمایان هیج گونه اعتباری ندارد و آنها هیچگاه به مشکلات عدیده کارگران کوچکترین توجهی نکرده اند. کمیته کردستان حزب از مبارزه و اعتراض کارگران ساختمانی سنندج حمایت می کند و آنان را به ادامه تجمع اعتراضی تا دست یابی به خواستهایشان فرا می خواند.

زنده باد اتحاد و همبستگی کارگری
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری
٤ اوت ٢٠١١
١٣ مرداد ١٣٩٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *