در محکوميت سياستهای سرکوبگرانه و تروريستی جمهوری اسلامی علیه مردم عراق

طبق اخبار منتشر شده، جمهوری اسلامی ایران در مجموعه اقدامات ضد انسانی، سرکوبگرانه و تروریستی در مرز ایران و عراق٬ خسارات جانی و مالی زیادی به مردم این مناطق وارد کرده است. این اقدامات از جانب هر انسان آزاده ای و از جانب همه نیروهای اپوزیسیون جمهوری اسلامی باید شدیدا محکوم شود.
جمهوری اسلامی حمله نظامی سنگین و گسترده ای در نوار مرزی کردستان ایران و عراق آغاز کرده است. این جنگ که مستقیما “پژاک” را نشانه گرفته است، در عین حال اهداف سیاسی دیگری را هم تعقیب میکند و از جمله قدرت نمائی نظامی برای امتیازگیری از حاکمان کردستان عراق است. اولین قربانیان این جنگ نیز مردم ساکن مناطق مرزی هستند. تاکنون در اثر توپ باران منطقه تعداد قابل توجهی از مردم زخمی و تعداد زیادی آواره شده اند. طبق گزارشات مختلف بر اثر درگیری بین پژاک و نیروهای نظامی جمهوری اسلامی تا کنون دهها نفر از طرفین کشته و تعداد بیشتری زخمی شده اند.
علاوه بر این جمهوری اسلامی با بستن چند رودخانه و ممانعت از رسیدن آب به مردم مناطق مرزی کردستان عراق باعث ضرر و زیان زیادی به مردم زحمتکش این مناطق شده است که با عکس العمل اعتراضی آنها مواجه شده است. مردم دربندیخان در اعتراض به این اقدام جنایتکارانه جمهوری اسلامی٬ جاده اصلی ورود به داخل خاک عراق را بسته اند.
اقدام دیگر حکومت اسلامی ایران این است که فرماندهان سپاه حمزه و مقامات محلی رژیم در کردستان ایران از احزاب حاکم بر کردستان عراق خواسته اند که اپوزیسیون مسلح جمهوری اسلامی مستقر در کردستان عراق را خلع سلاح کنند. گفته شده است مذاکراتی برای عملی کردن این خواستها بین نمایندگان حکومت اسلامی و حکومت محلی کردستان عراق انجام گرفته و با توجه به روابط حسنه این دو حکومت این نگرانی وجود دارد که فشار به اپوزیسیون جمهوری اسلامی در این منطقه تشدید شود.
جمهوری اسلامی میخواهد در کردستان عراق با اتکا به ترور و قلدرمنشی٬ با مسلح کردن نیروهای مرتجع اسلامی و با بند و بست با دولت عراق امتیاز بگیرد٬ با جریانات اپوزیسیونی که در این منطقه مستقر هستند مقابله کند و در عین حال نقش و جایگاه مهمتری در عراق بدست آورد. اقدامات جمهوری اسلامی جنگ افروزانه است، علیه مردم هر دو کشور است، برای زهر چشم گرفتن از مردم ایران و مشخصا کردستان است و باید از جانب همه جریانات اپوزیسیون و همه مردم آزادیخواه در ایران و عراق و در سراسر جهان محکوم شود و مورد اعتراض قرار گیرد.
ما اقدامات سرکوبگرانه و ضدانسانی جمهوری اسلامی علیه مردم عراق و سیاست جنگ افروزانه آنرا بشدت محکوم میکنیم و از همه مردم دعوت میکنیم ضمن اعتراض به این جنایات، مبارزه برای سرنگونی این حکومت را گسترش دهند. جمهوری اسلامی در بحرانی لاعلاج به سر میبرد، باید با تمام قوا برای سرنگونی آن بپاخاست. در عین حال اعلام میکنیم که هر نوع نظامی گری از سوی هر نیرو و جریانی به زیان مبارزه آزادیخواهانه مردم برای سرنگونی جمهوری اسلامی بوده و فضا را برای سرکوب و جنایت توسط حکومت اسلامی بیشتر فراهم میکند.
مرگ بر جمهوری اسلامی
آزادی، برابری، حکومت کارگری
زنده باد جمهوری سوسیالیستی
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
٢٩ تیرماه ١٣٩٠، ٢٠ ژوئیه ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *