محاکمه مخالفین جمهوری اسلامی در برلین یک اسکاندال برای دولت آلمان است

در پی شکایت سفارت جمهوری اسلامی علیه جریانات اپوزیسیون در برلین به خاطر اعتراض به سرکوب و اعدام در دسامبر سال ٢٠١٠ و نصب پلاکارد با عنوان سرنگون باد جمهوری اسلامی ایران، پلیس آلمان نیز علیه ٦ نفر به اتهام”مقاومت” و “تلاش برای نجات افراد در خطر دستگیری” شکایت کرده است. لازم به توضیح است که در جریان حمله پلیس به معترضین در دسامبر سال گذشته چندین نفر از مخالفان جمهوری اسلامی توسط پلیس آلمان زخمی و دستگیر شده بودند. در همین رابطه سفارت جمهوری اسلامی هم قبلا بر علیه دو نفر از سازماندهندگان اعتراض دسامبر سال گذشته شکایت کرده بود. در چند روز گذشته مقامات قضایی برلین اعلام کرده اند که روز پنجشنبه ٣٠ ژوئن، دادگاه محاکمه یک نفر از مخالفان جمهوری اسلامی در برلین آغاز می شود.
کمیته آلمان حزب کمونیست کارگری ایران بشدت اقدام پلیس و دولت محلی برلین را محکوم میکند و این اقدام را سیاستی ارتجاعی و همسو با حکومت ترور و اعدام جمهوری اسلامی میداند. شرم آور است که دولت آلمان اینگونه آشکارا با دولت تروریست و جنایتکار اسلامی همراهی میکند، آزادی بیان را نقض میکند و مخالفین جمهوری اسلامی را به جرم شعار سرنگونی جمهوری اسلامی میخواهد محاکمه کند.
این سران جمهوری اسلامی و مقامات سفارت این رژیمند که باید دستگیر و محاکمه شوند. دادگاه محاکمه مخالفین جمهوری اسلامی را باید به صحنه افشای این سیاست کثیف دولت آلمان و اعتراض به این سیاست تبدیل کرد.
ما خواهان آزادی فوری دستگیرشدگان، لغو محاکمه فرد دستگیر شده و معذرت خواهی دولت و پلیس آلمان از مخالفان جمهوری اسلامی هستیم. سفارت جمهوری اسلامی در برلین باید برچیده شود و مقامات سفارت جمهوری اسلامی و بطور مشخص شیخ عطار سفیر جمهوری اسلامی که از جمله سرکوبگران مردم کردستان در اوایل دهه هشتاد میلادی است باید دستگیر و محاکمه بشود.
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران- آلمان
٢٨ ژوئن ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *