٤٠٠٠ کارگر کشت و صنعت کارون شوشتر دست به اعتصاب زدند

طبق گزارشی که به حزب رسیده است روز شنبه ٢١ خرداد ٤٠٠٠ نفر از کارگران و کارکنان شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر دست به اعتصاب زدند که تا ساعت ١١ روز دوشنبه ٢٣ خرداد ادامه یافت. طرح طبقه بندی مشاغل و افزایش دستمزد دو خواست مهم کارگران بود.
روز سوم اعتصاب، کارگران معترض با وعده مدیر عامل و مسئولین حراست! موقتا بسر کار برگشتند. لازم به توضیح است که روز اول ماه مه امسال نیز کارگران با همین خواست دست به اعتصاب زدند که با قول پیگیری مدیرعامل شرکت به اعتصاب خود پایان دادند. در پی این اعتصاب طی دو ماه اخیر یعنی اردیبهشت و خرداد هر ماه علاوه بر دستمزد مبلغ یکصد هزار تومان علی الحساب به کارگران و سایر کارکنان رسمی شرکت پرداخت شده است. کارگران مجددا دست به اعتصاب زدند چون معتفدند مادام که این مبلغ در قالب طرح طبقه بندی مشاغل و در احکام کار آنها رسما و بطور قطعی ثبت و اضافه نشود، کارفرما میتواند این یکصدهزار تومان را پاداش تولید در نظر بگیرد، آنرا موقتی به حساب آورد و با کاهش مبارزه کارگران آنرا قطع کند.
حزب کمونیست کارگری از خواست کارگران و کارکنان شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر قاطعانه حمایت میکند و کارگران را به برگزاری مجمع عمومی، اتحاد و یکپارچگی و پیگیری خواست خود تا تحقق کامل آن فرامیخواند.
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٨ خرداد ١٣٩٠، ١٨ جون ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *