۱۴ مهر: ادامه اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه، شماری از کارگران دستگیر شدند

اطلاعیه خبری شماره ۱۴:

کارگران نیشکر هفت تپه امروز چهاردهم مهر ماه در حمایت از سه همکار اخراجی خود که هنوز بر سر کار بازنگشته اند و در ادامه اعتراض به دزدی ها و چپاولهای حاکم تحت عنوان خصوصی سازی و ناامنی شغلی شان و همچنین تعویق پرداخت دستمزد و دیگر مطالباتشان در محوطه کارخانه تجمع کردند.

بنا بر خبرهای منتشر شده از سوی سندیکای نیشکر هفت تپه ۱۱ نفر از کارگران هفت‌تپه که قرار بود فردا دوشنبه با نماینده گان کمیسیون اجتماعی مجلس  ملاقات کنند، در عوارضی خرم‌آباد توسط پلیس امنیت دستگیر شده اند. اسامی شش نفر از بازداشت شده گان عبارت است : محمد خنیفر، امید آزادی، مهدی داوودی، جوادی کهنگی، ابراهیم عباسی منجزی و حسن جوادی کهنگی

یادآوری کنیم که محمد خنیفر پیشتر در جریان دادگاهی شدن اسماعیل بخشی و دیگر بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه به شش سال حبس محکوم شده است. حزب کمونیست کارگری ایران دستگیری و تعرض به کارگران نیشکر هفت تپه را قاطعانه محکوم کرده و بر آزادی فوری و بدون قید و شرط بازداشت شدگان تاکید دارد.

اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه از اول مهرماه آغاز شده و علیرغم انواع دسیسه ها و احضارها و تهدیدات و قشون کشی های حکومت ادامه دارد. کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراضاتشان علاوه برخواستهای معیشتی خود به فضای امنیتی کارخانه و پرونده سازی ها اعتراض داشته و خواستار آزادی بی قید و شرط اسماعیل بخشی و دیگر بازداشت شدگان هفت تپه و حامیان آن هستند. نیشکر هفت تپه یک سنگر مهم کارگری است. با همبستگی وسیع باید در کنار این کارگران بود . با حمایت از مبارزات جسورانه کارگران نیشکر هفت تپه دستاوردهای مبارزاتی این کارگران را ارج بگذاریم.

 

پیش بسوی ایجاد شوراها

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴  مهر  ٩٨،  ۶ اکتبر  ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *