تجمع کارگران آذرآب در میدان ورودی شهر اراک

کارگران آذرآب امروز چهاردهم مهر ماه در اعتراض به بلاتکلیفی وضع کارخانه به خاطر به حراج گذاشتن سهام کارخانه و دزدی های پشت پرده و خطر از دست دادن کار خود و سه ماه دستمزد پرداخت نشده شان در میدان ورودی شهر، سه راه خمین اراک دست به تجمع زدند. خواست فوری این کارگران پایان دادن به دزدی ها تحت عنوان خصوصی سازی است. دوره جدید اعتراضات کارگران آذر آب از شهریور ماه شروع شده است. در این فاصله کارگران اولتیماتومی ده روزه دادند. اما بعد از گذشت بیست روز که جواب نگرفتند در دهم مهرماه دوباره به خیابان آمدند و به اعتراضاتشان ادامه میدهند. این اعتراضات علیرغم تهدیدها و احضارها ادامه یافته است و از جمله در این مدت برخی از کارگران را بیش از سه بار به پلیس امنیتی احضار کرده اند.

علاوه بر کارگران شاغل صد و ده کارگر بازنشسته این کارخانه نیز با وجود اینکه ۹ ماه از موعد بازنشستگی آنها میگذرد هنوز از حقوق بازنشستگی برخوردار نشده اند و این نیز یکی دیگر از موضوعات اعتراض کارگران آذرآب است.

بنا بر خبرها از اراک کارخانه هپکو نیز که در این شهر قرار دارد و مدتهاست کارگرانش در اعتراض بسر میبرند، علیرغم همه وعده و وعیدها هنوز وضعیتش ناروشن است. بعلاوه در دهها کارخانه کوچک و بزرگ دیگر در شهر اراک کارگران با معضلی مشابه آذر آب و هپکو روبرو هستند. این وضعیت فضای اعتراض در اراک را گسترش داده است. حزب کمونیست کارگری بر هماهنگی و اتحاد مبارزاتی کارگران کارخانجات مختلف در اراک و دخالت فعال خانواده ها در این اعتراضات تاکید دارد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴  مهر  ٩٨،  ۶ اکتبر  ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *