حضور نیروهای انتظامی در هفت‌تپه جهت عقب راندن کارگران. اعتصاب و اعتراض کارگران ادامه دارد

اطلاعیه خبری شماره ۱۰ مهرماه:
امروز دهم مهر ماه اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه وارد دهمین روز خود شد. کارگران هفت تپه در اعتراض به اخراجها و با خواستهای فوری پایان دادن به دزدی های پشت پرده و لغو خصوصی سازی کارخانه، آزادی فوری اسماعیل بخشی و بازداشت شدگان هفت تپه و خاتمه دادن به تهدیدات امنیتی و پرونده سازی ها ده روز است که در حال اعتراض و مبارزه هستند و خواستهای خود را به زبان رسا اعلام کرده اند. طی این ده روز مدیریت و دست اندرکاران مختلف حکومتی با انواع و اقسام توطئه و ترفند ها تلاش کرده اند این مبارزات را عقب بزنند و این سنگر مهم اعتراض کارگری را به قبضه خویش در آورند. اما موفق نشده اند. از همین رو امروز در دهمین روز این اعتراضات فرمانده نیروی انتظامی و بهمنی رئیس حفاظت اطلاعات شوش و بهاروند رئیس نیروی انتطامی همراه با نیروهای مسلح در محل کارخانه حضور یافته و کارگران را مورد تهدید قرار داده و از آنها خواستند که به اعتصاب خود خاتمه دهند و به سرکار بازگردند. مسئولین نیروی انتظامی حکومت به کارگران هشدار دادند که باید همگی سرکار برگردند و در غیر اینصورت ضمن پرونده سازی، از کار اخراج خواهند شد.

کارگران علیرغم این تهدیدات به اعتصاب خود ادامه میدهند. در ادامه این کشاکش پلیس امنیت شوش سه نفر از کارگران به اسامی محمد خنیفر، ایمان اخضری و محسن چشم خاور را به دادستانی احضار کرد و بنا به خبرها این کارگران به دادستانی استان دراهواز منتقل شده اند و آنجا توسط رئیس اداره اطلاعات شوش مورد تهدید و توهین قرار گرفتند.
دست اندرکاران حکومت اسلامی با فشار و تهدید و احضار کارگرانی که حقوق بدیهی و مسلم خود را طلب میکنند، تنها خشم و نفرت همه کارگران و مردم علیه خود را شدت میبخشند. یک مشت دزد و جانی و مزدور مسلح مدتهاست در تلاشند که کارگران حق طلب هفت تپه را با دست خالی به سر کار بفرستند و در جواب خواستهای کارگران سلاحهای خود را نشان میدهند. این تقلا و تلاشها را با مبارزه متحدانه کارگران در سراسر این کشور به شکست خواهیم کشاند. از مبارزه کارگران نیشکر هفت تپه فعالانه باید حمایت کرد. ما همه کارگران و مردم و همه سازمانهای سیاسی و تشکلهای کارگری را به پشتیبانی فعال از کارگران نیشکر هفت تپه فرا میخوانیم. هفت تپه جای دزدان و مرتجعین نیست.

پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۰ مهر ٩٨، ٢ اکتبر ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *