ادامه اعتراضات کارگرا ن هفت تپه, هفت تپه جای سران و دست اندرکاران حکومت نیست!

اطلاعیه خبری ٧ مهرماه:
امروز هفتم مهرماه کارگران نیشکر هفت تپه بار دیگر در اعتراض به اخراج ۲۰ همکار خود و با خواست بازگشت به کار فوری آنها و برای پیگیری دیگر مطالباتشان و از جمله لغو خصوصی سازی و پایان دادن به بساط دزدسالاری پشت پرده برای هفتمین روز دست از کار کشیدند و تجمع اعتراضی برپا کردند. این تجمع و اعتراض در روز گذشته نیز انجام گرفت. نکته قابل توجه اینستکه در حرکت اعتراضی روز گذشته یک عده مرتجع در جلوی صف اعتراض کارگران در راهپیمایی در محوطه شرکت بنری با عکس جنایتکاران منفور و ضد کارگری همچون خامنه ای و قاسم سلیمانی و رئیسی، بدست گرفتند تا چهره این سنگر مهم کارگری را آلوده و فضای اعتراضی هفت تبه را مسموم نمایند. این آشکارا توطئه ای کثیف و ضد کارگری برای خنثی کردن صدای کارگر هفت تپه و صدای شعار “ما همه بخشی هستیم” و جنبش و اعتراض رادیکال و پیشرو کارگران است. باید در برابر این توطئه ضد کارگری محکم ایستاد. هفت تپه جای سران حکومت و مزدوران کثیفش نیست. هفت تپه سنگر مبارزه برای آزادی و برابری و حقوق کارگری است که آلترناتیو شورایی را مقابل جامعه گذاشت.

اما کارگران نیشکر هفت تپه به این توطئه گریها واقف بوده و امروز هفتم مهرماه در تجمع اعتراضی شان اعلام کردند که سخنرانی حکومتی به اسم کارگر و رنگ حکومتی زدن به اعتراضاتشان را نمی پذیرند و تجمع مستقل خود را برپا کردند. کارگران نیشکر هفت تپه ضمن تاکید بر ادامه اعتراضاتشان قرار ادامه تجمع برای فردا را گذاشتند.
اشاره کنیم که کارگران نیشکر هفت تپه سه روز قبل با شعار ننگ ما ننگ ما ، صدا و سیمای ما به سانسور خبر از جانب تلویزیون حکومتی اعتراض کردند و در روز گذشته خبرنگاران این نهاد خبری حکومتی ناگزیر به محل رفتند و با کارگران نیشکر هفت تپه در مورد اعتراضشان گفتگو کردند. در این گفتگو کارگران بر کوتاه شدن دست کسانیکه به اسم خصوصی سازی کارخانه را تاراج کرده و چنین به بحران کشانده و زندگی کارگران را با نابودی کشانده اند و ازادی فوری همکاران بازداشتی خود تاکید کردند. قرار است این گفتگوها از برنامه امشب صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شوند. در عین حال کارگران خود از این گفتگو ها فیلم گرفته و اخطار کرده اند که اگر ذره ای از صحبتهای آنها سانسور شود، خودشان فیلم هایی را که گرفته اند انتشار خواهند داد.

بدین ترتیب با گذشت یکسال از اعتراضات قدرتمند کارگران که در آبانماه ۹۷ اوج آن بود و علیرغم همه سرکوبگری ها و دستگیریها و پرونده سازیها، امروز کارگران نیشکر هفت تهپ دوباره به میدان آمده و در برابر تعرضات حکومت ایستاده و با تاکید بر بازگشت به کار همکاران اخراجی و آزادی فوری اسماعیل بخشی، پیگیر خواستهایشان هستند. اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه در مقطع حساسی قرار دارد. نیشکر هفت تپه و دستاوردهایش یک سنگر مهم مبارزه است. با حمایت وسیع خود از مبارزات این کارگران این سنگر مهم کارگری را حفظ کنیم.

کارگران اخراجی نیشکر هفت تپه باید فورا آزاد شوند. پاسخ نیشکر هفت تپه نه خصوصی سازی و نه دولتی شدن است. پاسخ برافراشتن پرچم اداره شورایی است. دست نیروهای امنیتی و دارودسته های حکومتی و از جمله شورای اسلامی این تشکل دست ساز حکومتی باید از هفت تپه کوتاه شود.

پیش بسوی ایجاد شوراها
حزب کمونیست کارگری ایران
٧ مهر ٩٨، ٢٩ سپتامبر ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *