تمامی بخشهای داخلی کارگران نیشکر هفت تپه وارد اعتصاب شدند

امروز اول مهر ماه تمامی کارگران بخش های داخلی شرکت نیشکر هفت تپه از جمله اداره تجهیزات مکانیکی قسمت کارخانه تولید شکر و امور زیر بنایی آن در حمایت از ۲۰ همکار اخراجی خود دست به اعتصاب زده ودر مقابل دفتر مدیریت شرکت تجمع کردند.
بنا بر خبرها روز گذشته ۳۱ شهریور ابلاغیه‌ای با سربرگ شرکت خطاب به تعدادی از کارگران با امضای سرپرست امور اداری، ابراهیم اورکی ارسال شده و در این ابلاغیه تاریخ اتمام قرار داد این کارگران اعلام شده است. بعبارت دیگر این کارگران اخراج شده اند. اسامی تعدادی از کارگران اخراجی به قرار زیر است: ۱- محمد خنیفر ۲- رضا پورچنانی ۳- صاحب ظهیری ۴- محمود سعدی ۵- عادل عبدلخانی ۶- محمد عبدلخانی ۷- سمیر احمدی ۸- حمزه آل کثیر ۹- ایمان اخضری ۱۰- کریم میاحی ۱۱- فاضل چعبی‌زاده ۱۲- اشکان گودرزی ۱۳- مسعود لویمی. بنا به این ابلاغیه این کارگران و هفت نفر دیگر که اسامی آنها گزارش نشده اخراج شده اند.
یادآوری کنیم که محمد خنیفر یکی از کارگران اخراجی هفت تپه در بیدادگاه جمهوری اسلامی در مرداد ماه به ۶ سال زندان محکوم شد و برخی دیگر از کارگران به چندین ماه زندان محکوم شده اند.
اخراج کارگران معترض و حق طلب توسط مدیریت نیشکر هفت تپه یک تعرض و گستاخی به همه کارگران است و باید با اعتراض کل جامعه مواجه شود. یک مشت دزد و چپاولگر بر مراکز تولیدی چنگ انداخته اند و با حمایت نهادها و نیروهای مزدور حکومتی فکر میکنند میتوانند دست به هر افدام کثیفی علیه کارگران بزنند و زندگی آنها را به نابودی بکشانند. حزب کمونیست کارگری از اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه قاطعانه حمایت میکند و صدای کارگران را در سطح جهان انعکاس خواهد داد. ما همه کارگران و مردم را به حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه فرا میخوانیم. تمام پرونده های امنیتی تشکیل شده علیه کارگران باید بسته شود و اسماعیل بخشی و تمام دستگیر شدگان مرتبط با هفت تپه باید آزاد شوند. اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه باید مورد وسیعترین حمایت ها قرار گیرد.

پیش بسوی ایجاد شوراها
پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
۱ مهر ٩٨، ۲۳سپتامبر ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *