اعتراضات  کارگران سد چم شیر، شهرداری، هلدینگ ، شرکت بین المللی خلیج و بازنشستگان

اطلاعیه خبری:

تجمع اعتراضی بازنشستگان کشوری

بدنبال عدم واریزی مستمری بازنشستگان کشوری  و بنا به فراخوانی از قبل اعلام شده، ساعت ده و نیم صبح  روز ٣٠  شهریور جمعی از این بازنشستگان مقابل مرکز اصلی صندوق بازنشستگی در خیابان دکترفاطمی تجمع کردند. ساعت یک عصر این روز تجمع کنندگان که پاسخی از سوی مقامات نگرفته بودند شروع به شعار دادن کردند. آنها از جمله شعار میدادند “اختلاس ها قطع بشه، حقوقها داده میشه”، “یالا، یالا، ما حقوق میخوهیم یالا”. با طنین شعار بازنشستگان در خیابان تعدادی از کارمندان صندوق بازنشستگی به میان تجمع کنندگان آمدند و گفتند که تا فردا حقوقشان پرداخت میشود. بازنشستگان شعار داده و فریاد میزدنند همین امشب، همین امشب، بعد هم  با شعار ” اگر واریز نشود، فردا همین جا هستیم” محل را ترک کردند.  بازنشستگان میگویند در حالیکه مستمریهای چند بار زیر خط فقر، حتی کفاف یک سوم از مخارج ماهیانه را هم نمیدهد تاخیر در پرداخت های همین حقوق های اندک، باعث فشار بر بازنشستگان و اضطراب در تامین حداقل های زندگیشان بوده و غیر قابل تحمل است.

ادامه تجمعات اعتراضی کارگران سدچم‌شیر

روز شنبه ٣٠شهریور کارگران سد چم‌شیر برای چندمین بار در اعتراض به عدم پرداخت ۱۱ماه حقوق خود دست به تجمع مقابل فرمانداری گچساران زدند.

کارگران شهرداری سی سخت تجمع کردند

روز ٣٠  شهریور کارگران شهرداری سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد در اعتراض به ۶ ماه معوقات مزدی تجمع کردند. سرپرست شهرداری سی سخت وقیحانه عنوان کرده است که  درآمد ماهانه شهرداری در حدی نیست که بتواند هزینه‌های جاری شهرداری و مطالبات معوقه کارگران خود را پرداخت کند. معنای این گفته اینست که کارگران همچون برده کار کنند و دستمزدی طلب نکنند.  کارگران به این بردگی و بالاکشیدن دستمزدهایشان اعتراض دارند.

تجمع اعتراض کارگران هلدینگ خلیج

روز ۲۹  شهریور  کارگران شرکت هلدینگ خلیج در اعتراض به اخراج‌ها، تاخیر و کسر حقوق و دستمزدها و تبدیل قراردادها از رسمی‌ به پیمانی با حضور در دفتر معاون پشتیبانی و سرمایه گذاری این شرکت دست به اعتراض زدند. در ابتدا محبی فرد معاون پشتیبانی سعی کرد منکر تبعیض‌های موجود شود اما کارگران با ارائه شواهدی در رابطه با پرداخت کارانه ماهانه هفت میلیون تومانی به برخی افراد خاص  پاسخ او را دادند. در همان هنگام عزیری مدیر منابع انسانی وارد اطاق شده و به کارگران میگوید که چرا سراغ او نرفته اند، که کارگران در پاسخ به وی میگویند که در اطاق او مدتهاست به روی آنان بسته است. در این جلسه روشن میشود که اکثر مسئولین واحدهای میانی مدیریت که مورد تایید عزیزی هستند کارانه های هفت میلیونی دریافت کرده اند. در برابر اعتراض کارگران عزیزی و دیگر مقامات تلاش کردند این موضوع را تحت عنوان اینکه اشتباهاتی صورت گرفته توجیه کنند. در این روز کارگران با حرکت جمعی خود در مقابل بساط رشوه بازار و دزدی مدیریت ایستادند. اعتراض کارگران ادامه دارد.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت بین المللی خلیج

روز ۲۸شهریور کارگران شرکت بین المللی خلیج در اعتراض به اخراج‌ها، تاخیر و کسر حقوق و دستمزدها و تبدیل قراردادها از رسمی‌ به پیمانی دست به تجمع زدند.

روز دوشنبه ۲۸ مردادماه ۹۸، شماری از کارگران قراردادی شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج  در اعتراض به لغو قرارداد کارگران این شرکت از سوی کارفرما، در مقابل ساختمان خصوصی سازی در تهران تجمع کردند. این کارگران با قراردادهای یک ماهه به صورت میانگین ده سال است در استخدام شرکت بین المللی حمل و نقل خلیج هستند. به گفته آنان از مرداد ماه سال جاری کارفرمای بخش خصوصی که اخیرا این شرکت را خریداری کرده است با لغو قرارداد همه آنان اعلام کرده است که برای ادامه همکاری باید با یک شرکت پیمانکاری مشغول کار شوند. این در حالیست که این شرکت طبق تعهدنامه ای حق اخراج هیچ نیرویی را تا 5 سال آینده ندارد.

کارگران میگویند که باز شدن پای پیمانکار در مجموعه شرکت حمل و نقل وضعیت شغلی و معیشتی کارگران قراردادی را به طور جدی آسیب پذیر خواهد کرد. کارگران اعلام کرده اند که حاضر به قبول قراردادهای برده وار پیمانی نیستند و با ادامه این روند به تجمعات اعتراضی خود ادامه خواهند داد. شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج ۱۲۸۶ نفر نیروی کار دارد که در ۴۳ شعبه و نمایندگی سراسر کشور مشغول به کار هستند. از این تعداد حدود ۴۰۰ نفر در دفتر مرکزی در منطقه اسلامشهر تهران فعال هستند که ۲۰۰ نفرشان قراردادهای یک ماهه‌ دارند.

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٣١ شهریور ٩٨،  ۲۲سپتامبر  ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *