جدید ترین

راه پیمایی کارگران هپکو و تجمع کارگران آلومنیوم اراک و معدن آق دره

اطلاعیه خبری

صبح روز ۲۵ شهریور کارگران هپکو در ادامه اعتراضاتشان بخاطر تعویق پرداخت ۵ ماه مزد و به تعطیلی کشیده شدن کارخانه بعلت دزدی های پشت پرده دست به تجمع زدند. در این روز بار دیگر شهر اراک به صحنه راهپیمایی کارگران هپکو تبدیل شد. کارگران سپس به نشانه اعتراض مسیر راه آهن شمال- جنوب را مسدود کردند و با جمع شدن در زیر پل “شهید بختیاری” بر روی محدوده ریل راه‌آهن ایستادند و خواستار پاسخگویی به مطالباتشان شدند. این کارگران در روز قبل از آن نیز بدنبال پایان اولتیماتوم ده روزه ای که داده بودند و پاسخ نگرفتن خواستهایشان تجمع داشتند. در این روز همچنین کارگران آلومینیوم اراک نیز با مشکلاتی مشابه و عدم پرداخت چندین ماه دستمزدشان در مقابل ساختمان اداری این شرکت تجمع داشتند.

اعتراض کارگران هپکو در کنار اعتراضات کارگران آذر آب و امروز آلومنیوم اراک فضای این شهر را به تحرکت درآورده است. حزب کمونیست کارگری بر همبستگی مردم شهر با اعتراضات این کارگران و شرکت فعال خانواده ها در اعتراضات تاکید دارد.

تجمع اعتراضی کارگران معدن آق دره

روز ۲۵شهریور کارگران و معدنکاران معدن آق دره در بند سرخس در استان خراسان در اعتراض به عدم پرداخت ده ماه  مزد خود در مقابل فرمانداری دست به تجمع زدند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۵  شهریور ٩٨،  ۱٦  سپتامبر  ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *