گزارشی از مینا احدی در باره حضور در مهمانی روزنامه بیلد

انترناسیونال 833

روزنامه بیلد: مینا احدی از دولت آلمان میخواهد جمهوری اسلامی ایران را بایکوت سیاسی کند

اخیرا دعوت نامه ای گرفتم برای حضور در برنامه ا یبا عنوان بیلد۱۰۰ که از طرف روزنامه بیلد سازمان مییابد. در برنامه امسال(دوشنبه 9 سپتامبر در محل تالار مهمانی پارلمان آلمان) از شش نفر فعالین سرشناس مدافع حقوق انسانی از هنگ کنگ، ایران، سوریه، اوکراین و روسیه و چین دعوت کرده بودند که در مراسم باشند. Chodorkovsky, وKlitschkos,و Ai ,,Wei Weiسیاستمداران و چهره های هنری و ورزشی و بسیاری دیگر دعوت شده بودند در این مراسم و مهمانی شرکت کنند. رهبر اعتراضات هنگ کنگ، Joshua wongوان ۲۲ ساله وقتی قصد سفر به برلین را داشت در فرودگاه دستگیر شد و با اقدامات اعتراضی از المان او را آزاد کردند و ساعت ۱۱ شب او به مراسم رسید. در این برنامه توانستم با تعداد زیادی از وزرا و مسئولین احزاب آلمانی و از جمله حزب سبز، سوسیال دمکرات، حزب چپ و سوسیال مسیحی از نزدیک صحبت کنم. با وزیر امور خارجه آلمان هایکو ماس در مورد ایران و سیاست دولت آلمان صحبت کردم، با وزیر دفاع،وزیر زنان، وزیر کشاورزی آلمان با رهبر حزب چپ و با سفرای آمریکا و اسرائیل صحبت کردم و همچنین با چند رسانه حاضر در محل مصاحبه کردم.

روزنامه بیلد گزارش مفصل این برنامه مهم‌ را با عکسهایتک تک ما پنج نفر حاضر در برنامه، چون Ai Wei, Wei از چین نتوانست بیاید، منتشر کرده است. ما پنج نفر بدلیل ابراز همبستگی با مبارزات مردم هنگ کنگ یک عکس دسته جمعی با چترهای که در دست گرفته بودیم، منتشر کردیم و با این حرکت همبستگی خودمان را با مردم و جوانان هنگ کنگ اعلام کردیم. من در گفتگوهایم با سیاستمداران آلمانی در مورد رفتار سرکوبگرانه حکومت اسلامی بر علیه کارگران و زنان و احکام چندین ساله حبس برای فعالین کارگری و فعالین مدافع حقوق زنان صحبت کردم و همچنین در مورد ممنوعیت قانونی حجاب کودکان در آلمان و کمپین نه به آپارتاید جنسیتی در ایران با آنها حرف زده و خواهان پشتیبانی آنها از این اقدامات شدم.

در این برنامه که با حضور ۱۵۰ نفر بود، با رسیدن نماینده معترضین ار هنگ کنگ، یکی از مسئولین نشریه بیلد پشت میکروفون قرار گرفت و گفت این برنامه برای ادای احترام به فعالین مدافع حقوق انسانی است کسانیکه در بدترین شرایط برای انسانیت فعالیت میکنند و ما پنج نفر را معرفی کرد و سپس خبرنگاران و عکاسان حاضر در محل عکس و گزارش تهیه کردند. این برنامه برای من بسیار مهم بود و تنها ایرانی حاضر در مراسم که از یک شرکت آلمانی آمده بود، بمن گفت شما مردم ایران را نمایندگی میکنید و مهم است در این سطوح و با مهمترین چهره ها و دست اندرکاران سیاست، انسانیت را نمایندگی کردن و علیه حکومت اسلامی و برای سرنگونی آن تلاش کردن. من در عین حال از کنفرانس سه روزه هومانیستها در هامبورگ، به برلین امدم و در آنجا نیز نمایندگان سکولار احزاب آلمانی را ملاقات کردم و از ضرورت اعتراض علیه حکومت اسلامی حرف زدم. در مورد این هفته پر از تلاش و موفقیت بعدا مفصل تر خواهم نوشت.

بیلد و رسانه های آلمانی این برنامه مهم را پوشش خبری داده اند. در یک مصاحبه مفصل با من بیلد تیتر زده مینا احدی از دولت آلمان میخواهد جمهوری اسلامی ایران را بایکوت سیاسی کند و در یک مقاله دیگر نوشته پنج قهرمان آزادی در پارلمان مورد احترام قرار گرفتند.

لینک های مربوطه
https://tinyurl.se/1DC
https://tinyurl.se/1DB

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *