آزادی رهام یگانه، فرید لطف‌آبادی و هیراد پیربداقی، تجمع اعتراضی همزمان کارگران شرکت رامپکو و قطار شهری اهواز و چند خبر اعتراضی دیگر

آزادی رهام یگانه، فرید لطف‌آبادی و هیراد پیربداقی 

شب ششم  شهریور رهام یگانه، فرید لطف‌آبادی و هیراد پیربداقی بدنبال تلاشهای خانواده و اعتراضات گسترده کمپین حمایت از بازداشت شدگان نیشکر هفته تپه آزاد شدند. آنها در  دوازدهم مرداد در تجمع  اعتراضی به وضعیت بیدادگاه بازداشت شدگان نیشکر هفت‌تپه دستگیر شده بودند. آزادی رهام یگانه، فرید لطف‌آبادی و هیراد پیربداقی را به آنها، به خانوده هایشان و به همگان تبریک میگوییم.

تجمع همزمان کارگران شرکت رامپکو و قطار شهری اهواز

روز ۶ شهریور کارگران شرکت رامپکو و شرکت کیسون قطار شهری اهواز همزمان در مقابل استانداری دست به تجمع زدند. کارگران رامپکو از دوم شهریور در اعتراض به تعویق بیش از ۸ ماه دستمزد خود در اعتراض بسر میبرند. اعتراض کارگران قطار شهری  ابتدا  از سایت تلمبه خانه نفت غرب کارون شروع شد . اما بدلیل عدم تحقق وعده های داده شده ابعاد گسترده تری بخود گرفته و به تجمع در مقابل استانداری کشیده شد.  گفتنی است که در این روز کارگران قطار شهری اهواز در اعتراض به تعویق پرداخت هجده ماه حقوق و  قراردادهای موقت پیمانی و تهدیدشان به اخراج دست به اعتراض زدند. کارگران این دو شرکت در روز سوم شهریور نیز تجمع اعتراضی مشترکی در مقابل استانداری اهواز  داشتند.

اعتصاب کارگران کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان

روز چهارشنبه ۶ شهریور کارگران کارخانه آلومینیوم زیرمجموعه شرکت گسترش صنایع معدنی و فلزی کاوه پارس(هلدینگ صنایع معدنی بنیاد مستضعفان) واقع در مسجد سلیمان برای سومین روز در  اعتراض به اخراج جمعی از همکارانشان دست به اعتصاب زدند. بنا بر خبرمدیران شرکت آلومینیوم مسجد سلیمان که دو سال پیش از طریق آزمون اقدام به جذب نیرو کرده بودند، نیروهای آزمونی را اخراج کرده و به جای آنها افراد دلخواه خود را استخدام کرده‌اند.

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری کاشان

روز۴شهریور کارگران شهرداری کاشان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب افتاده خود در مقابل شهرداری تجمع کردند. تعویق پرداخت دستمزدها و قراردادهای برده وار کاری معضل کارگران شهرداری در تمام شهرهاست و اعتراضات این کارگران در شهرهای مختلف علیه این بساط دزدی و استثمار بی نهایت برده وار بستر مناسبی برای رفتن بسوی اعتصابات سراسری و سازمانیابی کارگران شهرداری در گروه های مبارزاتی شان در تلگرام و ایجاد شورای هماهنگی اعتصاباتشان است. خانواده ها یک نیروی مهم در تقویت مبارزات شهرداری هستند و حزب کمونیست کارگری بر دخالتگری فعال خانواده ها و حمایت مردم شهرها از مبارات این کارگران تاکید دارد.

تجمع اعتراضی جمعی از بازنشستگان مترو

روز ۳ شهریور جمعی از بازنشستگان شرکت بهره ‌برداری متروتهران در اعتراض به تعویق پرداخت ده ماه حق سنواتشان مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کرده و خواستار پرداخت مطالباتشان شدند. به گفته این کارگران آنها بعد ۳۰ سال کار با چنین معضلی روبرویند و در این ده ماه به مراجع مختلف دولتی مراجعه کرده و جز وعده جوابی نگرفته اند.

پیش بسوی اعتصابات کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ شهریور ۱۳۹۸، ۲۸  اوت ۲۰۱۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *