چند اعتراض کارگری

اطلاعیه خبری:

دومین روز تجمع کارگران شرکت رامپکو

روز ٣  شهریور کارگران شرکت رامپکو برای دومین روز متوالی مقابل در استانداری تجمع کردند. به گفته کارگران این  اعتراضات بیش از ۸ ماه است که در جریان است و ابتدا  از سایت تلمبه خانه نفت غرب کارون شروع شد . اما بدلیل عدم تحقق وعده های داده شده ابعاد گسترده تری بخود گرفته و به تجمع در مقابل استانداری کشیده شد.  گفتنی است که در این روز کارگران قطار شهری اهواز  نیز که زیر نظر شرکت کیسون کار میکنند در ادامه تجمعات اعتراضی قبل خود در این محل تجمع داشتند. اعتراض کارگران قطار شهری به تعویق پرداخت  هجده ماه حقوق و  قراردادهای موقت پیمانی و تهدیدشان به اخراج از کار  است.

تجمعی در همبستگی با اسکندر لطفی در کرمانشاه

روز سوم شهریور از سوی انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشستۀ در کرمانشاه تجمعی اعتراضی در حمایت از اسکندر لطفی از معلمان معترض این شهر برپا شد. در این تجمع معلمان با در دست داشتن بنرهایی اعتراض خود را به دادگاهی کردن او اعلام داشتند.  اسکندر لطفی از سوی دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری سننندج  با شکایت اطلاعات سپاه با اتهامات امنیتی نظیر ” اجتماع و تبانی و نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظم”  برای دادگاهی شدن برای روزهای ۲۶ شهریور و ۶ مهرماه به دادگاه احضار شده است. کمپین علیه امنیتی کردن مبارزات با خواست متوقف شدن احضار معلمان و کلیه فعالین اجتماعی معترض و بسته شدن کامل پرونده های امنیتی و ازادی فوری و بدون قید و شرط معلمان زندانی، کارگران دربند و همه زندانیان سیاسی یک کارزار مهم معلمان است.

تجمع اعتراضی کارگران قند فسا

روز ۲ شهریور جمعی از کارگران کارخانه قند فسا در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی چندین ماهه خود، مقابل ورودی این کارخانه، تجمع  کردند.

تجمع اعتراضی کارگران راه آهن کرج

روز ۲۲مرداد جمعی از کارگران راه آهن کرج با تجمع در جلوی ایستگاه راه آهن این شهر بدلیل عقب افتادن ماهها حقوق خود دست به اعتراض زدند

پیش بسوی اعتصابات کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

٣ شهریور ۱۳۹۸، ۲۵ اوت ۲۰۱۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *