جدید ترین

فراخوان تجمع بازنشستگان در اعتراض به گرانی و در دفاع از زندگی انسانی

بازنشستگان کشوری برای ساعت ده صبح روز ٤ شهریور برای پیگیری مطالباتشان به تجمع در مقابل وزارت کار فراخوان به تجمع داده اند. انجمن صنفی بازنشستگان کشوری این تجمع را اعلام کرده و گروههای مختلف بازنشستگان در مدیای اجتماعی به این فراخوان پیوسته اند. بازنشستگان دلیل اعتراض و تجمع خود را اعتراض به تورم ، گرانی و تاکید بر داشتن زندگی در خور و شان انسان در جامعه اعلام کرده اند. در راس فراخوان آنها شعار “معیشت، منزلت، حق مسلم ماست” نقش بسته است. بازنشستگان صدای اعتراض همه مردم به کل اوضاع موجود را بازتاب میدهند.

در بیانیه های بازنشستگان برخواستهای بسیار مهم و کلیدی ای تاکید شده است که از جمله عبارتند از: حق ایجاد و به رسمیت شناخته شدن هر گونه تشکل مستقل و داشتن حق تشکل، حق تجمع، حق تحصن، حق اعتصاب و آزادی بیان فارغ از شرایط امنیتی، آزادی بدون قید و شرط و بدون وثیقه کارگران، معلمان، دانشجویان و تمامی فعالین سیاسی زندانی، درمان رایگان و بیمه کارآمد برای بازنشستگان و شاغلین، اجرای قانون خدمات کشوری و برون رفت از خط فقر با دریافت حقوقی برابر با ٧میلیون تومان در ماه با تأکید بر افزایش سالانه حقوق متناسب با نرخ تورم واقعی، شفاف سازی وضعیت صندوق های بازنشستگی و برگرداندن سرمایه های اختلاس شده به صندوق ها و نظارت نمایندگان واقعی و منتخب بازنشستگان بر صندوق ها، تأمین مسکن مناسب برای همه بازنشستگان،  تلاش برای ایجاد تسهیلات فرهنگی، ورزشی و تفریحی برای همه بازنشستگان در شهر های کشور.

بازنشستگان با اعلام این خواستها بطور واقعی صدای همه مردم را نمایندگی میکنند. اعتراضات و خواستهای بازنشستگان شایسته وسیعترین حمایت هاست . حزب کمونیست کارگری حمایت قاطع خود را از فراخوان بازنشستگان اعلام داشته و همه مردم را به حمایت  و شرکت فعال در این اعتراضات فرامیخواند.

 

پیش بسوی اعتصابات کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٨ مرداد ۱۳۹۸، ١٩ اوت ۲۰۱۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *