اعتراضات کارگران شهرداری در شهرهای مختلف

اطلاعیه خبری:

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری مصیری

روزیکشنبه ٢٠مرداد، کارگران شهرداری مصیری در شهرستان رستم در استان فارس دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات ٨ ماهه خود از طرف پیمانکار دست به تجمع مقابل دادگستری زدند. به گفته کارگران مطالبات آنان طبق حکم اداره کار شهرستان رستم ٤٠٠ میلیون تومان است. بدین ترتیب هر کارگری ٧ میلیون تومان از کارفرما طلب دارد.

 

اعتراض کارگران شهرداری اردستان

روز ٢١ مرداد کارگران شهرداری اردستان در استان اصفهان در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدهایشان و عدم اجرای وعده های مدیریت تجمع کردند. بنا بر خبر ها شهرداری شهر کارگران را تهدید کرده است که در صورت ادامه اعتراضاتشان از کار اخراج خواهند. شد. کارگران بر دریافت فوری طلبهایشان پا فشاری میکنند. به گفته کارگران شهرداری اردستان، آنها از سوی شهرداری تهدید شده‌اند که در صورت اعتراض به عدم پرداخت دستمزدشان، از کار اخراج خواهند شد.

 

تجمع کارگران شهرداری مغان

روز ٢٠ مرداد شماری از کارگران شهرداری پارس آباد مغان در استان اردبیل در اعـتراض به عدم پرداخت ٩ ماه دستمزد خود اقدام به تجمع اعتراضی کردند.

 

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری مریوان

روز شنبه ۱۹ مرداد صد نفر از کارگران شهرداری مریوان به نمایندگی از جانب ۶۰۰ کارگر شهرداری، در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود در مقابل فرمانداری   در این شهر تجمع کردند . این کارگران می‌گویند: تعدادی هنوز عیدی سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ را دریافت نکرده اند و از سال ۹۶ و ۹۷  بابت حق اضافه‌کاری طلبکارند. این درحالیست که از ابتدای امسال  نیز فقط ۲ میلیون تومان مزد گرفته اند.

 

تجمع کارگران شهرداری رشت

روز پنجشنبه ۱۷ مردادماه ۹۸، شماری از کارگران شهرداری رشت در اعـتراض به پرداخت نشدن دستمزدهای عقب‌افتاده خود، دست به تجمع اعتراضی زدند. در جریان این تجمع رئیس شورای شهر رشت در میان تجمع کنندگان حاضر شد و وعده داد تا در اسرع وقت به خواسته‌ها و مطالبات آنها رسیدگی خواهد شد.

 

در سراسر کشور کارگران شهرداریها با تعویقهای طولانی مدت پرداخت حقوقهایشان توسط شهرداریها و پیمانکاران مفتخور مواجهند. معضل دیگر این کارگران قراردادهای برده وار موقت کاری است. در اعتراض به این وضعیت کارگران شهرداری  مدام در این شهر و آن منطقه دست به اعتراض میزنند. با حرکتی هماهنگ و سراسری میتوان شهرداریها و حکومت را زیر فشار قرار داد و پرداخت به موقع حقوقها و شرایط انسانی تر کار را به کرسی نشاند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٣ مرداد ٩٨،  ١٤ اوت  ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *