اعتصاب کارگران سیمان کارون، ادامه کارزار حمایت از بازداشت شدگان هفته تپه و اول ماه مه و دو خبر اعتراضی دیگر

اطلاعیه خبری

سومین روز اعتصاب کارگران سیمان کارون

روز ٨ مرداد کارگران سیمان کارون برای سومین روز متوالی دست از کار کشیدند و در محل کارخانه تجمع کردند. اعتراض این کارگران به تبعیض فاحش در پرداخت حقوقهاست. علاوه بر اعتراض به پرداخت حقوق های بالا به نورچشمی ها این کارگران ٦ ماه دستمزدشان به تعویق افتاده است. طلب کارگران روزمزد به ١٥ ماه می رسد.  به گفته کارگران ده تا پانزده درصدی از کارکنان این کارخانه نورچشمی های مقاماتی چون بسیج و امام جمعه و دیگر مقامات حکومتی هستند که  از حقوق ده میلیونی برخوردارند.  باقی کارگران حدود یک میلیون و سیصد تومان مزد میگیرند که با برخی مزایا و اضافه کاری تا دو میلیون و دویست هزار تومان میرسد که چندین بار پایین تر از رقم خط فقر است. کارگران به این تبعیض ها و عدم پرداخت بموقع دستمزدها اعتراض دارند. در این شرکت حدود ٤٠٠ کارگر به کار اشتغال دارند که ٧٠ درصد آنان قرارداد موقت هستند.

کارگران و فعالین کارگری سنندج در حمایت از بازداشت شدگان هفته تپه و اول مه

روز ٨ مرداد گروهی از کارگران و فعالین کارگری در سنندج به گلگشت رفته و با بدست گرفتن عکس بازداشت شدگان هفته تپه و اول مه، حمایت و همبستگی خود را با آنان اعلام کرده و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط این زندانیان شدند. کارزار برای آزادی بازداشت شدگان هفت تپه و اول ماه مه ، کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات و برای آزادی کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی، بخشی از مبارزات اجتماعی علیه سرکوبگریهای حکومت اسلامی است. باید وسیعا از این کارزارها حمایت و پشتیبانی کرد.

 معلمان در حمایت از محمد حبیبی

روز ٦ مرداد، جمعی از معلمان  برای پیگیری وضعیت محمد خبیبی به اداره آموزش و پرورش شهریار،  اداره محل خدمت وی  مراجعه کردند. در این پیگیری مشخص شد که وزارتخانه با درخواست مرخصی بدون حقوق وی مخالفت نموده است. این مخالفت به معنای زمینه چینی برای صدور حکم انفصال از خدمت محمد حبیبی است. قبلا نیز معلمان اعتراض خود را به حکم اخراج محمد حبیبی به اشکال مختلف و از جمله در تجمعات اعتراضی شان اعلام کرده اند.  در این رابطه و همچنین با تاکید بر خواستهای دیگری، معلمان برای ساعت ده صبح چهارده مرداد به تجمع در مقابل مراکز آموزش و پرورش در ٩ استان فراخوان به تجمع داده اند. آزادی محمد حبیبی و تمامی معلمان زندانی و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات یک خواست فوری آنهاست. علاوه بر آن معلمان بر تحصیل رایگان برای همه کودکان، افزایش حقوقها به بالای خط فقر هفت میلیونی و درمان رایگان تاکید کرده و خواستار یک زندگی انسانی هستند.

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری لالی

روز ٧ مرداد کارگران شهرداری لالی (در خوزسنان) در ادامه اعتراض نسبت به عدم پرداخت ۱۲ماه حقوق به سمت  دفتر امام جمعه ی این شهر حرکت  کردند که با سد نیروی انتظامی روبرو شدند. اعتراض این کارگران ادامه دارد.

تجمع اعتراضی کارگران پخش فرآورده های نفتی ماهشهر

روز ٧ مرداد، ٣٠ نفر از کارگران پخش فرآورده های نفتی ماهشهر دراعتراض به عدم  استخدام خود  و گزینش های سفارشی دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان زدند. این کارگران بیش از ٤ سال است که در انبار پخش فراورده های نفتی بندر ماهشهر به کار اشتغال دارند ولی هنوز به استخدام در نیامده اند.

انبار نوربخش ماهشهر سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های سنندج، کرمانشاه،BOT  شیراز، حافظ شیراز، سیکل ترکیبی کازرون، افق ماهشهر، گناوه و عسلویه را تامین می کند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٨ مرداد ٩٨،  ۱۳۹۷، ٣٠ ژوئیه ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *