تجمع معلمان بازنشسته، و فراخوانهای معلمان شاغل و بازنشسته در چندین استان به تجمعات اعتراضی

تجمع معلمان بازنشسته، و فراخوانهای معلمان شاغل و بازنشسته در چندین استان به تجمعات اعتراضی

تجمع بازنشستگان سال ٩٧ مقابل سازمان برنامه و بودجه

صبح امروز ۶  مرداد جمعیت بزرگی از معلمان بازنشسته سال ٩٧ در اعتراض به تاخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت خود برای دومین روز در مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند و دست به اعتراض زدند. ماموران نیروی انتظامی و لباس شخصی های بسیاری از قبل در محل حضور داشتند و با تهدید و فشار و هل دادن و برخوردهای فیزیکی سعی در پراکنده کردن بازنشستگان معترض را داشتند. معلمان معترض در مقابل مزدوران حکومت دست به مقاومت زدند و با کف زدن و شعارهایی چون “نیروی انتظامی حیا کن”، “نوبخت حیا کن صندلی را رها کن”، “نیروی انتظامی بهوش باش معلمیم نه اوباش” به اعتراضات خود شدت داده و خیابان را بستند. دیگر شعارهای معترضان عبارت بود “دروغگو دروغگو وعده تیرماهت کو”، “فریاد فریاد از اینهمه بیداد”، “فرهنگی میمیرد ذلت نمی پذیرد”. بر روی تراکتها و بنرهایشان نیز نوشته شده بود “پاداش بازنشسته حق مسلم ماست”، “زندان و تهدید فعالین محکوم است”، “فرهنگی میمیرد ذلت نمی پذیرد”.

درخلال این حرکت اعتراضی یکی از بازنشسته های آموزش و پرورش بر اثر فشارهای عصبی دچار حالت بیهوشی شد و به بیمارستان منتقل گردید. با افتادن او بر زمین فریاد اعتراض بازنشستگان بلندتر شد و همگی شعار میدادند نوبخت حیا کن، نوبخت بیا پایین. زیر فشار اعتراض بازنشستگان طاهری معاون نوبخت ناگزیر به حضور در جمع آنان شد. او مثل همیشه با وعده و وعید تلاش کرد فضا را آرام کندکه با اعتراض جمعیت روبرو شد. بازنشستگان معترض خطاب به او که خود را به بی خبری میزد میگفتند مگر تا الان از موضوع خبر نداشته ای، در حالیکه قضیه به ده ماه پیش مربوط است.

معلمان بازنشسته روز قبل یعنی پنجم مرداد نیز تجمع داشتند و با شعارهایی چون “فرهنگی مالباخته وعده قبول نداره”، “ماهمه همبسته ایم از وعده ها خسته ایم”، ” فریاد فریاد از این همه بیداد”، “اختلاسها کم بشه، پاداش ما حل میشه”،  اعتراض خود را به  اختلاسها، به فقر و بی تامینی و وعده های پوچ مقامات حکومتی اعلام داشتند. معلمان بازنشسته خواستار پرداخت فوری طلبهایشان هستند.

فراخوان اعتراضات معلمان در استانهای مختلف در ۱۴ مرداد

بنا به یک گزارش دیگر معلمان شاغل و بازنشسته در استانهای متعددی با اعلام اینکه زندانی شدن معلمان، پایمال کردن کرامت معلمان و تنزل سطح معیشتی همکاران را بر نمی تابند برای ساعت ده صبح روز ١۴ مرداد فراخوان به تجمع داده اند. این فراخوان تاکنون از سوی معلمان شاغل و بازنشسته در استانهای تهران، البرز، اصفهان، آذربایجان‌شرقی ( تبریز )، آذربایجان‌غربی (ارومیه )، گیلان ( رشت )، خوزستان ( اهواز )، کردستان  ( سنندج + مریوان ) و کرمانشاه  (کرمانشاه ) مورد حمایت قرار گرفته و تجمعات در مقابل مراکز آموزش و پرورش استانها برگزار خواهد شد.

گردهمایی معلمان استانهای فارس و بوشهر در حمایت از محمد علی زحمتکش

روز ۵ مرداد گروهی از معلمان از استان‌های فارس و بوشهر، در پشتیبانی از زندانی سیاسی محمدعلی زحمتکش، معلم زندانی در زندان عادل آباد شیراز دست به تجمع زدند.  محمدعلی زحمتکش یکی از معلمان شیراز است که به هشت ماه حبس محکوم شده است و اتهامات عنوان شده علیه او  “تبلیغ علیه نظام” ، “توهین به خمینی” و حضور در تجمعات معلمان شیراز و تهران اعلام شده است. یک کارزار مهم معلمان اعتراض به امنیتی کردن مبارزات و متوقف شدن صدور احکام امنیتی برای معلمان معترض است.

تجمع اعتراضی کارکنان قراداد معین آموزش و پرورش

در یک حرکت دیگر صبح روز ۶ مرداد کارکنان قرارداد کارمعین آموزش و پرورش در اعتراض به بلاتکلیفی چندین ساله و عدم تبدیل وضعیت و  برخورداری از مزایایی کمتر از سایر نیروها مقابل درب مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. خواست فوری آنان داشتن امنیت شغلی و استخدام رسمی در آموزش و پرورش است.

از اعتراضات و خواستهای معلمان و فرهنگیان باید فعالانه حمایت کرد. خواستهای معلمان از جمله عبارتند از: تحصیل رایگان برای همه کودکان، توقف پرونده سازیهای امنیتی و آزادی بدون قید و شرط معلمان زندانی، ارائه خدمات آموزشی با کیفیت،  افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته و شاغل به بالای خط فقر هفت میلیون تومانی و رفع تبعیض ها و همسان سازی حقوقها، درمان رایگان،  لغو خصوصی سازی آموزش، استخدام معلمان پیش دبستانی و حق التدریسی، بازگرداندن پولهای به سرقت رفته از صندوق بازنشستگی و بانک ذخیره فرهنگیان و آزادی بدون قید و شرط  معلمان زندانی.

معلمان و بازنشستگان خواستهای بحقی دارند که در واقع خواستهای اکثریت مردم است. معلمان و بازنشستگان با مبارزاتشان نقش برجسته ای در مقابله گسترده اجتماعی به سیاستهای سرکوب حکومت و  فاصله عظیم طبقاتی دارند و در جلو آوردن خواستهای سراسری همه مردم و برای داشتن یک زندگی انسانی  نقش مهمی کرده اند.

حزب کمونیست کارگری قاطعانه از خواستها و مبارزات معلمان حمایت کرده و همه مردم بوِیژه خانواده های دانش آموزان را به حمایت گسترده از تجمع ١۴ مرداد آنان فرا میخواند.

 

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ مرداد ٩٨،  ۱۳۹۷، ٢٨ ژوئیه ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *