فراخوان بازنشستگان سال ٩٧ به تجمع و چند خبر اعتراضی دیگر

اطلاعیه خبری

فراخوان بازنشستگان سال ٩٧ به تجمع

بارنشستگان سال ٩٧ در اعتراض بە عدم دریافت پاداش سال ٩٧ برای ساعت ١٠ صبح روز ٥ مرداد به تجمع در مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران فراخوان داده اند. این بازنشستگان در همین رابطه قبلا نیز تجمعاتی بر پا کرده اند. آخرین بار تجمع اعتراضی آنان در ٣١ اردیبهشت امسال برگزار شد و در آن بازنشستگان با شعارهایی چون ” تا پاداشو نگیریم، از پا نمی نشینیم”، “اختلاسها کم بشه، پاداش ما حل میشه”، “ما همه همبسته ایم از وعده ها خسته ایم”، بر پرداخت پاداش های پرداخت نشده خود تاکید کردند. شعارهای معلمان بازنشسته بطور واقعی بازتاب جنبش اجتماعی و گسترده اعتراض به سرمایه داران و چپاولگران حاکم است که گرانی و بیکاری و فقر غیر قابل تحملی را به اکثریت مردم تحمیل کرده است.

تجمعات سراسری معلمان حق التدریس

روز ١ مرداد معلمان حق التدریس در اقدامی سراسری خواستار تعیین_تکلیف وضعیت استخدامی خود شدند.  معلمان حق التدریس سالهاست که در مدارس مختلف تدریس میکنند اما استخدامی رسمی نیستند و به همین بهانه از حقوق بسیار پایینی برخوردارند و از بسیاری از تعلقات شغلی محرومند. زیر فشار اعتراضات گسترده آنها  حدود ١١ ماه قبل قانون استخدامی این معلمان به تصویب رسید  و می بایست در عرض سه ماه آیین نامه آن ابلاغ و اجرایی مشد. اما تا کنون اقدامی صورت نگرفته است. معلمان حق التدریس پیگیر وضعیت استخدام خود هستند. در همین رابطه در روز دوم مرداد  معلمان حق التدریس استان اصفهان در اداره کل آموزش و پرورش این شهر تجمع داشتند. یک خواست تجمعات اعتراضی معلمان شاغل استخدام رسمی معلمان حق التدریس بوده است.

تجمع کارگران خدمات شهری رشت

صبح روز ٢ مرداد کارگران خدمات شهری و فضای سبز در رشت در اعتراض به عدم پرداخت ٣ماه حقوق مقابل شهرداری تجمع کردند. در سراسر ایران کارگران شهرداریها با تعویقهای طولانی مدت پرداخت حقوقهایشان توسط شهرداریها و پیمانکاران مفتخور مواجهند و مدام در این شهر و آن منطقه دست به اعتراض میزنند. با حرکتی هماهنگ و سراسری میتوان شهرداریها و حکومت را زیر فشار قرار داد و پرداخت به موقع حقوقها و شرایط انسانی تر کار را به کرسی نشاند.

ادامه اعتراضات کارگران باختر بیوشیمی کرمانشاه

روز اول مرداد کارگران کارخانه باختر بیوشیمی کرمانشاه نسبت به بلاتکلیفی شغلی با تجمع مقابل استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت این شهر  تجمع کردند. به گفته کارگران این کارخانه با سابقه کار ٣٠ ساله در شهرستان کرمانشاه حدودا ٥ سال است که دچار مشکل شده و اکنون تولید آن متوقف شده است. زیر فشار این تجمع اعتراضی، معاون سیاسی استانداری کرمانشاه در جمع کارگران حاضر شد و با درخواست مهلت از کارگران، وعده داد که این موضوع را استاندار از طریق وزارت بهداشت پیگیری خواهد کرد. در همین رابطه این کارگران قبلا نیز در هفدهم تیرماه به تهران سفر کرده وبا برپایی تجمع مقابل ساختمان دیوان عدالت و وزارت بهداشت اعتراضشان را نسبت به بلاتکلیفی شغلی بنمایش گذاشته بودند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢ مرداد ٩٨،  ۱۳۹۷، ٢٤ ژوئیه ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *