تجمع بازنشستگان در مقابل صندوق بازنشستگی. غارت صندوقها را پایان دهید و اموال ما را بازگردانید!

روز چهارشنبه ١٢ تیر بدنبال فراخوانی از قبل اعلام شده جمعی از بازنشستگان کشوری در مقابل صندوق بازنشستگی کشور واقع در میدان فاطمی تهران تجمع کردند. گروههای مختلف بازنشستگان از این فراخوان اعلام حمایت کرده بودند. هزینه ههای کلان برای برگزاری همایش ها، دزدی ها و اختلاس ها و نپرداخت مطالبات بازنشستگان و هزینه کلان درمان از موضوعات مهم این تجمع اعتراضی بود.

در این تجمع اعتراضی بازنشستگان با بنر “غارت صندوقها را پایان دهید و اموال ما را برگردانید” صدای اعتراض خود را به بساط دزدسالار حاکم و محرومیت خود از درمان رایگان و سطح نازل مستمری هایشان اعلام داشتند. در این تجمع بنری دیگری با خواست”درمان رایگان حق مسلم ماست” توجه ها را بخود جلب میکرد.

اعتراض بازنشستگی به زندگی زیر خط فقر و تبعیض فاحش طبقاتی در سطح جامعه است. در تجمع  ٢٨ خرداد در مقابل مجلس اسلامی بازنشستگان با شعار “جنگ افروزی را رها کن فکری به حال ما کن”، اعتراض خود به کل بساط حاکم اعلام داشتند. افزایش حقوقها به بالای خط فقر ٧ میلیونی، درمان رایگان برای همه، تحصیل رایگان برای تمام کودکان و داشتن یک زندگی انسانی ، خواستهای فوری بازنشستگان و همه مردم است. مبارزات و خواستهای بازنشستگان شایسته وسیعترین حمایت هاست.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

١٢ تیر ٩٨، ٣ ژوئیه ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *