اخباری از اعتراضات کارگری در سه روز اخیر

اطلاعیه خبری

– روز ٥ تیر کارگران شرکت خارادژ، پروژه احداث کانال انتقال آب به دریاچه ارومیه در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه دستمزد خود دست به اعتصاب زدند.

– روز چهارم تیرماه تعدادی از کارکنان طرح تحول حاشیه شهر اداره‌ی بهداشت و درمان استان خوزستان در اعتراض به عدم دریافت سه ماه دستمزد و خطر از دست دادن شغل خود دست به تجمع زدند. بعلاوه اینکه کارفرما اعلام کرده است که هیچکدام از کارگران را بیمه نخواهد کرد و این موضوع به اعتراض کارگران شدت داده است.

–  روز چهارم تیرماه تعدادی از کارگران کارخانه سیمان کرمان به دلیل خطر از دست دادن کار و قطع شدن بخشی از دریافتی های شغلی خود بار دیگر دست به تجمع اعتراضی زدند و بر امنیت شغلی خود تاکید کردند.

– روز چهارم تیرماه کارگر شرکت غله استان همدان در اعتراض به عدم پرداخت 3 ماه دستمزد و بیمه خود در مقابل مجلس تجمع کردند.

– کارزار برای آزادی دستگیر شدگان روز جهانی کارگر مرضیه امیری، ندا ناجی، عاطفه گلریز، آنیشا اسداللهی ادامه دارد. از جمله  ظهر روز ٤ تیرماه جمعی از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در اعتراض به ادامه بازداشت مرضیه امیری و حکم قضایی صادره برای لیلا حسین زاده، در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران تجمع کردند. این دانشجویان اعلام کردند که به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

– روز سوم تیرماه کارگران پتروشیمی تندگویان بندر ماهشهر در اعتراض به قرادادهای موقت پیمانی خود مقابل دفتر این شرکت تجمع کردند. این کارگران خواستار تبدیل وضعیت استخدامی از پیمانکاری به قرارداد مستقیم هستند.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٥ تیر ٩٨، ٢٦ ژوئن ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *