تجمع بزرگ بازنشستگان در مقابل مجلس اسلامی برگزار شد. “جنگ افروزی را رها کن فکری به حال ما کن”

امروز ٢٨ خرداد دومین تجمع بزرگ بازنشستگان کشوری در مقابل مجلس اسلامی در تهران برگزار شد. بازنشستگان با در دست گرفتن پلاکاردها و بنرهای متعددی بر خواستهای خود پافشاری کردند و با شعارهای پرشور خود به فقر و نابرابری و تبعیض و بیحقوقی و به وعده های دروغین و عدم رسیدگی به خواست های خود اعتراض کردند.

فراخوان این تجمع توسط گروههای مختلف بازنشستگان داده شده بود. افزایش حقوق به بالای خط فقر هفت میلیونی، آزادی کارگران، معلمان و فعالین زندانی، درمان رایگان برای همه و تحصیل رایگان برای همه کودکان از جمله خواستهایی بود که در تجمع بازنشستگان مورد پافشاری قرار گرفت. بازنشستگان بارها دست به تجمع زده و به دستمزدهای چند بار زیر خط فقر و فاصله عظیم طبقاتی و بساط تبعیض و نابرابری اعتراض کرده اند. بسیاری از بازنشستگان بدنبال سی سال کار ناگزیز به داشتن شغل دوم هستند و از امکاناتت درمانی و معیشتی محرومند.

در تجمع امروز بازنشستگان از جمله علیه سیاست جنگ افروزی حکومت شعار دادند:

تا حق خود نگیریم ازپا نمی نشینیم، حقوق های نجومی فلاکت عمومی، مجلس خیانت می کنددولت حمایت می کند، خط فقر 7  میلیونحقوق ما دو میلیون، معلم زندانی آزاد باید گردد، کارگر زندانی آزاد باید گردد، زندانی سیاسی آزاد باید گردد، معیشت منزلت سلامتحق مسلم ماست، فریاد فریاد  از این همه بی داد،جنگ افروزی را رها کنفکری به حال ما کن، کارگر معلمدانشجو اتحاد اتحاد، دشمن ما همینجاست دروغمیگن آمریکاست، درد ما درد شماستمردم به ما ملحق شوید.

در پایان تجمع امروز بازنشستگان قطعنامه خود را قرائت کردند و در حالیکه شعارهای اعتراضی خود را تکرار میکردند، بهطرف سازمان برنامه وبودجه راهپیمایی کردند. بازنشستگان با خواست ها و شعارهای رادیکال خود علیه کل سیاست های حکومت خواست های کل جامعه را نمایندگی کردند و شایسته حمایت کل جامعه هستند. حزب کمونیست کارگری کارگران و همه مردم حق طلب و آزادیخواه را به حمایت از بازنشستگان و خواست های آنها فرامیخواند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

 

٢٨ خرداد ٩٨، ١٨ ژوئن ٢٠١٩

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *