جدید ترین

اعتصاب و تجمعات اعتراضی کارگران علیه گرانی، بیکارسازیها و تعویق پرداخت دستمزدها

اطلاعیه خبری:

– روز ٢٣ خرداد ا رانندگان پتروشیمی بجنورد برای دومین روز در اعتراض به پایین آمدن کرایه ها و پایین آمدن هر روز بیشتر قدرت خریدشان دست از کار کشیدند و اعتصاب کردند.

 

– روز ٢٢ خرداد جمعی از کارگران کارخانه سیمان سپاهان مبارکه در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد ٢ ماهه خود، در محوطه این کارخانه تجمع اعتراضی برپا کردند.

 

– صبح روز ٢١ خرداد حدود ۴۰۰ نفر از کارگران شرکت نکا چوب در اعتراض به عدم تمدید قرارداد و پرداخت نشدن حقوق سه ماه گذشته، در مقابل درب شرکت تجمع کردند. قرارداد این کارگران در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ٩٨ به اتمام رسیده  و  قرارداد جدیدی با آنها بسته نشده  است. بعلاوه تاکنون حقوق و مزایای سه ماهه اول سال ۹۸ نیز به آنان پرداخت نشده است. حرکت اعتراضی قبلی این کارگران در ٢۶ فرودین ماه بود.

 

– روز دوشنبه ٢٠ خرداد کارگران معدن کانی سیب در پیرانشهر برای دومین روز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق های معوقه خود دست از کار کشیده و اعتصاب کردند. این کارگران روز یکشنبه ١٩ خرداد نیز در اعتصاب بودند. کارگران خواهان پرداخت تمامی طلبهای خود هستند.

 

– روز ٢٠ خرداد کارگران  «نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن جوش گستر»  در اعتراض به عدم دریافت چند ماه دستمزد دست از کارکشیده و تجمع اعتراضی بر پا کردند.

 

– روز ۲۰ خرداد جمعی از کارگران خط یک قطار شهری تبریز ، در اعتراض به پرداخت نشدن  ده ماه حقوق خود دست از کار کشیده و تجمع کردند. در این روز نیروی سرکوبگر انتظامی وارد شده و تجمع کارگران را متفرق کرد. کارگران قطار شهری تبریز قبلا نیز تجمعات متعددی در رابطه با این موضوع برپا کرده و بر پرداخت حقوقهایشان تاکید کردند. اعتراض این کارگران ادامه دارد.

 

– روز ٢٠ خرداد بیش از صد نفر از کارگران سد چمشیر در گچساران در اعتراض به ۱۲ماه حقوق معوقه خود جلوی فرمانداری دست به  تجمع زدند. به گفته کارگران حقوق خرداد ماه سال گذشته آنها با ۹ ماه تاخیر در اسفند ماه به همراه ۲۰ درصد از عیدی همان سال پرداخت شده است و  هنوز حق سنوات و بیش از نیمی از عیدی و پاداش پایان سال ۹۷ خود را از کارفرما طلبکارند. این کارگران برای یک شرکت پیمانکاری کار میکنند. کـارگران سد چمشیر در اعتراض به مطالبات مزدی خود تاکنون مقابل ساختمان فرمانداری، اداره کار، دفتر نماینده مجلس اسلامی در گچساران و باشت و همچنین محوطه کارگاه اعتراض خود را مطرح کرده‌اند؛ اما اقدامی در جهت پرداخت حقوقهای آنها صورت نگرفته است. تجمع روز ٢٠ خرداد کارگران سد چشمیر با وعده برخی از مسئولین موقتا خاتمه یافت. کارگران میگویند اگر پاسخ نگیرند به اعتراضاتشان ادامه خواهند داد.

 

– روز دوشنبه ۲۰ خرداد  حداقل صد تن از کارگران شرکت «ایرکست شاونبرگ» بندر ماهشهر با تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان خواستار پرداخت هفت ماه حقوق معوقه خود شدند. کارگران این شرکت از تابستان گذشته تاکنون حداقل شش بار در اعتراض به عدم دریافت حقوق خود دست به تجمعات اعتراضی زده اند.شرکت ایرکست شاونبرگ بندرماهشهر در سایت یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مستقر است و در زمینه ساخت اسکلت‌های فلزی سنگین فعالیت دارد.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٣ خرداد ٩٨، ١٣ ژوئن ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *