اعتصاب کارگران کاغذ سازی پارس شوش

روز ۱۲خرداد تعدادی از کارگران کاغذسازی پارس در شهرستان شوش در اعتراض به پرداخت تنها ٥٠٠ هزار تومان از دستمزد اردیبهشت ماه خود بصورت علی الحساب و با خواست بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل، در مقابل دفتر مدیریت دست به تجمع زدند. در این شرکت بیش از ٥٠٠ کارگر در شیفت شب و صبح مشغول به کار میباشند. در جریان حرکت اعتراضی اخیر یکی از کارگران با شکایت کارفرما بازداشت شد و این موضوع بر اعتراض کارگران شدت داد. زیر فشار اعتراض کارگران رئیس اداره کار وعده رسیدگی به خواستهای کارگران و آزادی همکارشان طی امروز و فردا را داده است. کارگران بر آزادی فوری همکار دستگیر شده شان تاکید دارند.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی جزئی از سیستم سرکوب و چپاول حاکم است و در خدمت بساط دزدی کارفرمایان، قرار داشته و کارگران معترض را که طلبهای به سرقت رفته شان را میخواهند مورد پیگرد و دستگیری قرار میدهد.

کارگران کاغذ سازی پارس دو سال است که به انحاء مختلف اعتراض خود را به نحوه اجرای تفرقه افکنانه طرح طبقه بندی مشاغل اعلام کرده و خواستار بازنگری در آن شده اند. اما کارفرما زیر بار آن نرفته است. به گفته کارگران این طرح که با اجرایش چندرغازی به دستمزدهای آنان اضافه میشود، در این شرکت به گونه ای اجرایی شده که همه کارگران به صورت مساوی از مزایای آن برخوردار نیستند. کارگران کاغذ سازی پارس به این تفرقه افکنی ها اعتراض دارند و اجرای درست طرح طبقه بندی را حق خود میدانند. خواست واقعی کارگران کاغذ سازی پارس افزایش سطح دستمزدهایشان است.

 موضوع دیگر اعتراض این کارگران بیمه تکمیلی است. بر اساس این بیمه هر ماه مبالغی از حقوق کارگران کسر میشود اما به آنان خدماتی واگذار نمیشود. بیمه تکمیلی راهی برای بالا کشیدن بیشتر از حقوق کارگران و بخش های مختلف جامعه است. از جمله معلمان بارها با شعار بیمه کارآمد، درمان رایگان است، بر خواست درمان رایگان برای همه تاکید کرده اند. یک خواست مهم قطعنامه های روز جهانی کارگر درمان رایگان و با استاندارد انسانی و قابل قبول برای همه مردم است.  

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

٩ خرداد ٩٨، ٣٠ مه ٢٠١٩

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *