محسنی اژه‌ای کارگران اعتصابی را مورد تهدید قرار داد

محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه و دادستان کل حکومت اعلام کرد: “این دستگاه با افرادی که به اسم اعتراضات صنفی اقدامی برخلاف نظم عمومی و امنیت ملی انجام بدهند برخورد می‌کند”. اژه ای به سئوال خبرنگار ایلنا که امروز از او درباره دلیل تغییر رویکرد قوه قضائیه در مواجهه با اعتراضات صنفی کارگران و بازداشت ۲۸ کارگر معدن چادرملو و ۳ کارگر کارخانه پلی‌اکریل طی دو هفته گذشته پرسیده بود، گفت: “هیچ تغییر رویه‌ای نسبت به اعتراضات صنفی کارگران صورت نگرفته است اما اگر افرادی به اسم اعتراضات صنفی اقدامی برخلاف نظم عمومی و امنیت ملی انجام بدهند با آنها برخورد می‌شود”.
در هفته های اخیر جمهوری اسلامی دستگیری فعالین اعتصابات کارگری را گسترش داده است. بیش از صدکارگر معترض شرکت کیسون، پنج کارگر سیمان لوشان، شش کارگر پلی اکریل و ۲۸ کارگر معدن چادرملو از جمله کارگرانی هستند که در روزهای اخیر توسط نهادهای سرکوبگر جمهوری اسلامی و بعضا با شکایت کارفرما دستگیر شده اند. ۲۷ کارگر چادرملو و برخی دیگر از دستگیر شدگان بخاطر تداوم اعتراضات کارگران این مراکز آزاد شدند. این دستگیری ها سیاست اعلام شده دولت “اعتدال و تدبیر” روحانی است که اعدام ها را گسترش داده و اعلام کرده است که چپ زدائی در دستور حکومت قرار دارد. اما نه اعدام ها، نه دستگیری ها و نه این تهدیدات کمکی به بقای این حکومت نمیکند. حکومت اسلامی بحرانی تر و از هر نظر ورشکسته تر از آن است که بتواند خود را از بحران همه جانبه اش نجات بدهد.
حزب کمونیست کارگری این تهدیدات و دستگیری ها را شدیدا محکوم میکند و از کارگران و مردم آزادیخواه میخواهد که قاطعانه در دفاع از کارگران و مبارزات آنها به میدان بیایند و مبارزه برای سرنگونی حکومت منحوس اسلامی را گسترش دهند. حساب جنایتکارانی مانند اژه ای را نیز مردم با سرنگونی این حکومت خواهند رسید.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۴ بهمن ۱۹۹۲، ٣ ژانویه ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *