احضار سه فعال کارگری در سنندج به دادگاه انقلاب

بر اساس اخبار رسیده طی روزهای اخیر سه فعال کارگری اهل سنندج به نام های غالب حسینی، خالد حسینی و وفا قادری به دادگاه انقلاب اسلامی این شهر احضار شدند.غالب حسینی روز ۲۴ خرداد، خالدحسینی ۲۸ خرداد و وفا قادری ۲۱ تیرماه سال جاری می بایست در شعبه دوم دادگاه انقلاب اسلامی شهر سنندج حاضر شوند.
در روزهای ٢١ و ٢٢ اردیبهشت غالب حسینی، وفا قادری، یدالله قطبی و خالد حسینی که روز دهم اردیبهشت از سوی ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج احضار و بازداشت شده بودند از زندان آزاد شدند. وفا قادری و یدالله قطبی در قبال وثیقه ٥٠ میلیون و ٣٠ میلیون تومانی و خالد حسینی و غالب حسینی در قبال وثیقه ٥٠ میلیون تومانی از زندان آزاد شده اند.این سه فعال کارگری در آستانه روزجهانی کارگر در سنندج، احضار، بازداشت و پس از چند روز با قرار وثیقه آزاد شده بودند.
بعد از برگزاری اول مه با شکوه در سنندج که کارگران و مردم سنندج با در دست داشتن پلاکاردهای قرمز و شعارهای کوبنده عزم جزم خود را برای نابودی جامعه سرمایه داری و تحقق اهداف آزادیخواهانه خود به نمایش گذاشتند، نهادهای سرکوبگر و ضد کارگری رژیم اسلامی همچنان در وحشت از هر گونه صدای اعتراضی و آزادیخواهانه کارگران می کوشند تا با احضار فعالین کارگری، اعتراضات کارگران را خفه کنند.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری هر گونه احضار، دادگاهی و بازداشت فعالین کارگری را محکوم می کند و از خانواده های کارگران و مردم مبارز سنندج می خواهد که با اعتراضات و تجمعات خود در مقابل باج خواهی و احضار فعالین کارگری توسط دادگاه کذایی و نهادهای سرکوبگر رژیم، مانع از اذیت و آزار فعالین کارگری، غالب حسینی، خالد حسینی و وفا قادری شده و خواستار آزادی کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی شوند.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری
۱۳ ژوئن ۲۰۱۱ ، ۲۳ خرداد ۱۳۹۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *