اعتصاب كارگران كارخانه ریسندگی كاشان ادامه دارد

بنا به خبری كه روز ٨ خرداد ماه منتشر شده است، بیش از ١١٠٠ کارگر كارخانه ریسندگی كاشان همچنان مقامات ریز و درشت دولتی و مدیریت كارخانه را برای رسیدگی به مطالباتشان تحت فشار قرار داده اند. كارگران كه بیش از ٣٢ ماه است حقوق و دستمزدی دریافت نكرده اند، از ابتدای سال جاری چندین بار با تجمع در مقابل ادارات مختلف دولتی و روبروی درب كارخانه، خواهان پرداخت دستمزدهای خود شده اند. در پروسه مبارزه این دوره، ٧ تن از كارگران دست به اعتصاب غذا زدند كه با درخواست همكاران خود، اعتصاب خود را شكستند.
حزب کمونیست کارگری از اعتصاب و خواست بحق کارگران ریسندگی کاشان قاطعانه حمایت میکند و از همه کارگران و مردم این شهر، از خانواده های کارگران و هزاران کارگر دیگری که در این شهر با مشکل اخراج و پرداخته نشدن حقوق مواجهند میخواهد دست به تجمعات اعتراضی قدرتمند و یکپارچه بزنند و کل نیروی خود را به میدان بیاورند.
کارگران ریسندگی کاشان بدلیل سالها اعتراض و اعتصاب برای احقاق حقوق خود و از جمله در مقابله با تعطیل تنها بیمارستان این شهر در سالهای گذشته مورد توجه و احترام هزاران نفر از مردم این شهر هستند و این موقعیت را دارند که هزاران نفر را با خود همراه کنند و اعتراضات قدرتمندی را همراه با کارگرانی که در وضعیت مشابه خود آنها هستند و سایر مردم شهر سازمان بدهند. اعتصاب متحد هزاران کارگر پتروشیمی ماهشهر نمونه مهمی از مبارزه موفق است که باید در همه شهرها به الگوی کارگران تبدیل شود.
حزب کمونیست کارگری ایران
٩ خرداد ١٣٩٠، ٣٠ مه ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *