اعتصاب کارگران کوره پزخانه های منطقه ساروقامیش بوکان با موفقیت پایان یافت

سرانجام اعتصاب متحد کارگران کوره پزخانه های منطقه ساروقامیش بوکان پس از یک هفته با موفقیت پایان یافت و کارگران از امروز کار خود را شروع کردند.
در اطلاعیه قبل به اطلاع رساندیم که کارگران کوره های آجرپزی منطقه ساروقامیش بوکان از روز ٣١ اردیبهشت دست به اعتصاب زده و خواهان افزایش دستمزدهایشان به ازای ساخت هر یکهزار قالب آجر به میزان ٣٥٠٠ تومان برای چرخ کش و ١٠٠٠ تومان برای کوره چین می باشند. بنا به خبر دریافتی در روز دوشنبه ٩ خرداد، سرانجام این اعتصاب بعد از یک هفته به موفقیت رسید و نمایندگان کارگران در مذاکره با کارفرما و فرماندار بوکان توانستند مبلغ ٧٣٠ تومان افزایش دستمزد روزانه را به کارفرما تحمیل کنند و اعتصاب را با موفقیت نسبی به پایان برسانند.
اتحاد، همبستگی و تصمیم قاطعانه بر ادامه اعتصاب در مجمع عمومی کارگران کوره های آجرپزی منطقه ساروقامیش برای رسیدن به خواست افزایش دستمزدها عامل مهمی در به موفقیت رسانیدن این اعتصاب بود. کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری پیروزی کارگران کوره های آجرپزی منطقه ساروقامیش را به همه کارگران تبریک می گوید. ما همچنان بر تداوم هرچه بیشتر اتحاد و همبستگی و برگزاری مجمع عمومی منظم کارگران کوره های آجرپزی تاكید میكنیم و تصمیم جمعی كارگران را كلید پیشروی و پیروزی كارگران میدانیم.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری
٣٠ مه ٢٠١١، ٩ خرداد ١٣٩٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *