ادامه اعتصاب کارگران کوره پزخانه های منطقه ساروقامیش

بنا به خبری كه روز ٥ خرداد منتشر شده است، حاکی از آن است که اعتصاب کارگران تعدادی از کوره پزخانه های منطقه ساروقامیش بوکان که از روز شنبه ٣١ اردیبهشت آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد. خواست کارگران کوره پزخانه ها افزایش دستمزدها به ازای ساخت هر یکهزار قالب آجر به میزان ٣٥٠٠ تومان برای چرخ کش و ١٠٠٠ تومان برای کوره چین می باشد. این خبرمی افزاید كه کارفرمایان کوره پزخانه های یاد شده حاضر به قبول خواست کارگران نشده اند و کارگران نیز اعلام نموده اند که تا دستیابی به خواست و مطالبات خود به اعتصابشان ادامه خواهند داد.
کار در کوره پزخانه های آجرپزی از سخت ترین کارهای کارگران در این بخش است که از ابتدایی ترین امکانات، تسهیلات، ایمنی محیط کار و دستمزد متناسب با سطح تورم برخوردار نیستند. در کوره پزخانه ها، کار آجرپزی توسط خانواده ها انجام می شود که بدلیل وضعیت معیشت و پایین بودن دستمزدها حتی کودکان زیر سن قانونی بکار گرفته می شوند. کارفرمایان و نهادهای دولتی سهیم و حامی آنان با ایجاد شرایطی برده وار در کوره پزخانه ها، ثروتهای افسانه ای برای خود دست و پا کرده اند.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری قاطعانه از اعتصاب کارگران کوره پزخانه های منطقه ساروقامیش حمایت میکند و آنها را به برگزاری مجمع عمومی برای تصمیم گیری متحد و یکپارچه فرامیخواند و از سایر کارگران میخواهد که از این اعتصاب و خواست کارگران حمایت کنند. نباید اجازه داد که مفتخوران سرمایه دار کارگران را بیش از این در فقر و تنگدستی نگه دارند. با حمایت از کارگران کوره پزخانه های ساروقامیش باید این اعتصاب را سراسری کرد و کارفرمایان انگل را وادار به قبول مطالبات همه کارگران آجرپزی ها کرد.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری
۲۷ مه ۲۰۱۱
۶ خرداد ۱۳۹۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *