كارگران سیمان درود خواهان برچیدن بساط پیمانکاران شدند

سایتهای دولتی رژیم خبر داده اند كه بيش از ٣٠٠ تن از كارگران پيمانكاری شركت سیمان درود صبح روز ٤ خرداد مقابل این كارخانه دست به تجمع زدند و خواهان تبدیل وضعیت خود از پیمانکاری به قراردادی شدند.
کارگران به اختلاف حقوق و مزایای خود با پرسنل رسمی و قراردادی اعتراض کردند و اعلام کردند که سخت ترین كارهای تولید بر دوش پرسنل پیمانكاری است در حالی كه كمترین حقوق و مزایا را دریافت می كنند. کارگران خواهان برچیدن بساط شرکت های پیمانکاری و استخدام رسمی و مستقیم با کارفرمایان سیمان درود هستند. تقی حاجیوند قائم مقام شركت سیمان درود گفته است: مدیریت شركت در حال بررسی مطالبات كارگران است و تلاش خواهیم كرد در حد توان بخشی از تفاوت ها را برطرف كنیم اما كارگران به این وعده وعیدها کوچکترین اعتمادی ندارند و میگویند سال گذشته نیز دو بار مقابل این كارخانه دست به تجمع اعتراضی زدیم و مسئولین هربار وعده دادند كه در آینده این مشكل مرتفع خواهد شد.
بدنبال اعتصاب قدرتمند کارگران پتروشیمی های ماهشهر برای برچیده شدن بساط پیمانکاران، شاهد گسترش این مبارزه به برخی دیگر از مراکز کارگری هستیم. حزب کمونیست کارگری از خواست بحق کارگران سیمان درود حمایت میکند و کارگران کلیه مراکز کارگری در سراسر کشور را فرامیخواند که برای برچیدن بساط پیمانکاران و عقد قرارداد رسمی با صاحبکاران به میدان بیایند. شرایط بیش از هرزمان برای بلند کردن پرچم این خواست و تحقق آن فراهم شده است.
حزب کمونیست کارگری ایران
٥ خرداد ١٣٩٠، ٢٦ مه ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *