اعتراضات كارگری در قزوین، كاشان و قائم شهر

قزوین: تجمع كارگران كارخانه ريسندگي مه نخ در كارخانه
در خبرها آمده است كه جمعي از كارگران كارخانه ريسندگي مه نخ قزوين روز سه شنبه ٣ خرداد در محل اين كارخانه تجمع اعتراضي برگزار كردند. این كارگران خواهان پرداخت حقوق معوقه و رسيدگي به بازنشستگي شان شدند. كارگران همچنین نسبت به بلاتكليفي و تعطيلي كارخانه كه تنها منبع درآمدشان است، معترض بودند.
كاشان: اعتراض مجدد کارگران شرکت ریسندگی
بنابه خبر منتشر شده، کارگران شرکت ریسندگی کاشان در روز ٣ خرداد بار دیگر با تجمع در مقابل فرمانداری این شهر نسبت به ٣٠ ماه حقوق عقب افتاده خود اعتراض کردند. در این خبر آمده است كه تعدادی از این کارگران دست به اعتصاب غذای نامحدود زده اند و با برانكار و سرم بدست، همراه دیگر كارگران در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع كردند.
قائم شهر: ادامه اعتراض کارگران نساجی در مقابل استانداری مازندران
بنابه خبر منتشر شده، بدنبال عدم پاسخ گویی مسئولان قائم شهر به كارگران معترض نساجی این شهر، روز ٤ خرداد تعداد کثیری از کارگران با تجمع در مقابل استانداری مازندران خواهان پرداخت حقوق معوقه خود و رسیدگی به اوضاع کارخانه نساجی مازندران كه تنها منبع درآمدشان است، شدند. یکی از کارگران گفته است: طبق آخرین قراری که با فرماندار قائمشهر انجام پذیرفت کارفرما متعهد شده بود با پرداخت حقوق بصورت ماهانه و هر دو ماه یکبار نیز با پرداخت معوقات، بدهی به کارگران را به صفر برساند ولی متاسفانه تا کنون کارگران نساجی مازندران حقوق آذر، دی، بهمن، اسفند و پاداش سال ۸۸ و ۸۹ و حقوق فروردین و اردیبهشت و دو سال بن کارگری را نیز دریافت نکرده اند.
حزب کمونیست کارگری ایران
٤ خرداد ١٣٩٠، ٢٥ مه ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *