اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه به حضور شورای اسلامی در شرکت

روز ١٩ اردیبهشت جمعی از کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراض به ادامه فعالیت شورای اسلامی کار این نهاد جاسوسی حکومتی در کارخانه و بازگشت دوباره کاظمی قایم مقام شرکت و تعویق پرداخت دستمزدهایشان دست به تجمع زدند. طبق خبر منتشر شده از سوی سندیکای نیشکر هفت تپه پادوهای شورای اسلامی در هفت تپه در روزهای اخیر دیداری با نمایندگان سازمان جهانی کار در تهران داشته اند. بر نامه ریزی برای انجام‌این ملاقات توسط اسد بیگی کارفرمای شرکت صورت گرفته بود. نکته جالب اینست که بعد از خاتمه این ملاقات، از طرف آقای اسدبیکی بعنوان کادو!!! به هر کدام از افراد شورای اسلامی کار، یک گوشی موبایل تحویل داده شده است. بنا بر خبرها این موضوع موجب نزاع در میان خود مسئولین شرکت هفت تپه شده و کاظمی قائم مقام شرکت تحت عنوان اینکه بودجه این کادوها از کجا تامین شده است و سنگ کارگر را برسینه زدن از کار استعفا داده و بهاری که رئیس کارخانه بوده به جای او بعنوان سرپرست شرکت تعیین میشود.

این تحرکات در عین حال در آستانه برگزاری اجلاس سالانه سازمان جهانی کار صورت میگیرد و نشان بارزی از فساد در دم و دستگاه تشکلهای دست ساز حکومتی و سازمان جهانی کار و ساخت و پاخت های پشت پرده آنان علیه کارگران است. این ملاقات همچنین همدستی کارفرما و شورای اسلامی کار و مماشات سازمان جهانی کار با جمهوری اسلامی را آشکارا به نمایش میگذارد. کارگران شورای اسلامی را بدرست بعنوان مزدوران و جاسوسان حکومت میدانند و خواستار خروج آنان از محیط های کار هستند. کارگران به حضور هر ساله نمایندگان شوراهای اسلامی تحت عنوان “نماینده کارگر” در اجلاس سازمان جهانی کار اعتراض دارند و بارها این را اعلام داشته اند.

از سوی دیگر بر اساس آخرین گزارشات منتشر شده از روز ١٩ اردیبهشت تا کنون بیش از ٢٠ نفر از کارگران هفت تپه که در تجمع اعتراضی علیه شورای اسلامی و تعویق پرداخت دستمزدهایشان شرکت کرده اند، از طرف مامورین امنیتی احضار و مورد تهدید قرار گرفته اند .

سندیکای نیشکر هفت تپه طی بیانیه ای ضمن گزارش این خبر دستگیری و احضار کارگران را محکوم کرده است. در بخشی از این بیانیه خطاب به کارگران چنین آمده است “سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه برای چند مین بار اعلام می دارد که شورای اسلامی کار، یک نهاد دولتی است که تنها در راستای منافع صاحبان سرمایه ایجاد شده تا منافع طبقاتی کارگران را قربانی منافع صاحبان سرمایه بکند. کارگران مبارز و حق طلب در هفت تپه! نماینده واقعی شما، اسماعیل بخشی همچنان در زندان است، اجازه ندهید افرادی که در شورای اسلامی کار هستند خود را بعنوان نماینده شما معرفی کنند‌. نماینده واقعی شما در زندان است، صدای اسماعیل بخشی باشیم و خواستار شویم که اسماعیل بخشی فوری و بی قید و شرط آزاد شود”.

فعالیت و جست و خیز شوراهای اسلامی و چهره های منفور و شناخته شده در نیشکر هفت تپه ادامه تقلای حکومت برای خاموش کردن این کانون محبوب و فعال مبارزه کارگری است. اما هرچه این تقلاهای مذبوحانه بیشتر میشود نفرت کارگران از حکومت و حمایت از رهبران واقعی کارگری گسترش بیشتری می یابد. اسماعیل بخشی و کارگران نیشکر هفت تپه در قلب کارگران و مردم جای دارند و ادامه زندانی کردن اسماعیل بخشی و تقلاهای نفرت انگیز برای تبدیل هفت تپه به محل فعالیت مزدوران حکومتی، نفرت و انزجار کارگران از حکومت و نهادهایش را افزایش خواهد داد.

حزب کمونیست کارگری پشتیبانی قاطع خود را از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه برای بیرون راندن شورای اسلامی از این کارخانه و آزادی فوری و بدون قید و شرط اسماعیل بخشی رهبر محبوب کارگران اعلام میکند. حزب همچنین خواستار اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار “آی ال او” و تمامی نهادها و مراجع بین المللی است. جمهوری اسلامی دشمن قسم خورده کارگران است و نه نماینده کارگران. جای دست اندرکاران جمهوری اسلامی بخاطر ٤٠ سال جنایت و سرکوب پشت میز محاکمه است.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

١١ مه ٢٠١٩ – ٢١ اردیبهشت ١٣٩٨

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *