دستگير شدگان اول مه سنندج از زندان آزاد شدند

sanandaj2011
مراسم استقبال از بازداشت شدگان اول مه بخاطر آزادی آنها از زندان
سرانجام بعد از ده روز اعتراض و مبارزه برای آزادی دستگیر شدگان اول مه، بعد از اولتیماتوم دادن ها و اعتراض به دستگیری این كارگران و دفاع از حق برپایی اول مه بعنوان حق پایه ای كارگران، در روزهای ٢١ و ٢٢ اردیبهشت غالب حسینی، وفا قادری، یدالله قطبی و خالد حسینی که روز دهم اردیبهشت از سوی ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج احضار و بازداشت شده بودند از زندان آزاد شدند. وفا قادری و یدالله قطبی در قبال وثیقه ٥٠ میلیون و ٣٠ میلیون تومانی و خالد حسینی و غالب حسینی در قبال وثیقه ٥٠ میلیون تومانی از زندان آزاد شده اند.
جمهوری اسلامی زیر فشار تجمعات هر روزه خانواده های این كارگران و حمایت دیگر كارگران و مردم سنندج و زیر فشار اول مه با شكوهی كه در سنندج برگزار شد، ناگزیز به آزادی این كارگران از زندان شد.
بنا به گزارش، روز ٢٣ اردیبهشت در اقدامی جالب بیش از صد نفر از خانواده های كارگران و مردم سنندج به همراه خانواده های كارگران دستگیر شده اول مه، با در دست داشتن شعارهایی چون “هر گونه دستگیری و زندان فعالین کارگری را محکوم می کنیم”، “تشکل حق ما کارگران است”، “آزادی کارگران زندانی را به جامعه کارگری تبریک می گوییم”، در استقبال از این كارگران كه از زندان آزاد شده بودند، مراسمی برگزار كرده و با شادی و نثار گل به آنان خوش آمد گفتند و با این كار یك بار دیگر اول مه روز جهانی كارگر، روز آزادیخواهی و برابری طلبی را ارج گذاشتند.
كمیته كردستان حزب كمونیست كارگری آزاد شدن این عزیزان را از زندان به خانواده هایشان، به مردم مبارز شهر سنندج و همه انسانهای آزادیخواه تبریك میگوید و خواهان لغو پرونده های تشكیل شده برای آنان و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه كارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی از زندان است.
زنده باد اول مه
كمیته كردستان حزب كمونیست كارگری ایران
٢٤ اردیبهشت ١٣٩٠، ١٤ مه ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *