اعتراض كارگران اخراجی گل گهر و نساجی كاشان

سیرجان: اعتراض کارگران اخراجی گل گهر
بنا به اخبار منتشره، جمعی از کارگران کارخانه گندله سازی و هماتیت مجتمع سنگ آهن گل گهر سیرجان از روز یکشنبه تا روز چهارشنبه ٢١ اردیبهشت در اعتراض به آنچه که اخراج بی دلیل می خواندند، مقابل درب کارخانه تجمع کردند. كارگران این اعتراض را روز سه شنبه به همراه خانواده هایشان با حضور در مجتمع گل گهر ادامه دادند که شب را نیز در همانجا بسر بردند. در ادامه این اعتراض روز چهارشنبه برخی از کارکنان اداری ساختمان ٤٥ گل گهر نیز در حمایت از کارگران اخراجی به آنها پیوستند. کارگران گفته اند ٩٠ نفر از کارکنان قدیمی گل گهر را بعد از گرفتن آزمون و به بهانه نداشتن شرایط سنی اخراج کرده اند.
كاشان: تجمع مجدد کارگران شرکت ریسندگی و بافندگی روبروی فرمانداری
طبق خبری كه ایلنا منتشر كرده است، کارگران شرکت ریسندگی و بافندگی و نساجی کاشان صبح روز ٢١ اردیبهشت دراعتراض به عدم دریافت ٣٢ ماه حقوق معوقه و مشکل بازنشستگی روبروی فرمانداری ویژه کاشان تجمع کردند. این کارگران در این تجمع اعتراض آمیز نسبت به عدم پرداخت حقوق هفتگی خود که کارفرمای این شرکت تعهد کرده بود هفته ای ٤٠ هزار تومان، که یک ششم حقوق ماهیانه آنها می باشد پرداخت کند، اعتراض كرده و خواستار رسیدگی به این مسئله شدند. در این تجمع کارگران خیابان اصلی روبروی فرمانداری ویژه را مسدود کرده بودند و بر روی پلاکاردی نوشته بودند: “٣٢ ماه حقوق معوقه، چه کسی پاسخگوست”.
حزب کمونیست کارگری از کلیه کارگران ریسندگی و بافندگی كاشان و گل گهر سیرجان، خانواده های آنان و کارگران سایر مراکز کارگری میخواهد که متحدانه برای احقاق حقوق خود دست به اعتراض بزنند. کارگران میتوانند کل مردم شهرهای مزبور و کارگران مراکز مختلف را مطلع کنند و دست به تجمع و راهپیمائی گسترده تر در سطح شهر بزنند و خواست های بحق خود را به کارفرماها و دولت تحمیل کنند.
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٢ اردیبهشت ١٣٩٠، ١٢ مه ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *