نامه اعتراضی دبیركل ITF به خامنه ای

دبیركل فدراسیون بین المللی كارگران حمل و نقل، آقای David Cockroft طی ارسال نامه ای اعتراضی به خامنه ای در روز ١١ ماه مه در رابطه با وضعیت سلامت منصور اسانلو و رضا شهابی، خواهان آزادی فعالین كارگری زندانی شده است. وی در این نامه گفته است:
“از طرف ۴.۶ میلیون کارگر حمل و نقل و اتحادیه‌هایشان در سراسر دنیا این نامه را به شما مینویسم تا نگرانی عمیق خود را از وضعیت جسمانی منصور اسانلو و رضا شهابی ابراز کنم. دو نفری که بدلیل فعالیت سندیکایی بطور ناعادلانه در زندان بسر میبرند. مطلع شده ایم که منصور اسانلو دوباره از ناراحتی جدی قلبی رنج میبرد و روز اول مه به بیمارستان منتقل شده است و پزشکان وی گفته اند که او سریعا به عمل جراحی احتیاج دارد. در رابطه با رضا شهابی با خبر شدیم که او چندین بار دچار خونریزی بینی شده است، ولی با وجود درخواست مداوم، تحت مداوای لازم قرار نگرفته است. خانواده و همکاران منصور اسانلو و رضا شهابی بشدت نگران این موضوع هستند.
جمهوری اسلامی در ماه مه گذشته در جواب به کمیته آزادی تشکل سازمان جهانی کار (ILO) اعلام کرده بود که منصور اسانلو بزودی آزاد خواهد شد، ولی این وعده هیچوقت تحقق پیدا نکرد. در عین حال ITF به همراه اتحادیه‌های کارگری بین‌المللی و سازمانهای مدافع حقوق بشر، همواره خواهان آزادی فعالین سندیکا‌یی از جمله منصور اسانلو، رضا شهابی و ابراهیم مددی بوده اند. سندیکاهای کارگری عمده ای به منصور اسانلو عضویت افتخاری داده اند و سندیکاهای دیگری نیز در نظر دارند این کار را انجام دهند. ما بنابراین یکبار دیگر قویا از شما می خواهیم که بدون فوت وقت، امکانات درمانی در اختیار منصور اسانلو و رضا شهابی، همزمان با تدارک آزادی آنها قرار دهید.”
حزب كمونیست كارگری بازداشت و اذیت و آزار فعالین كارگری را شدیدا محكوم می كند و خواهان آزادی فوری فعالین كارگری و کلیه زندانیان سیاسی می باشد. حزب همچنین از همه نهادها و تشكلهای كارگری بین المللی می خواهد كه بر فشار خود بر جمهوری اسلامی برای آزادی زندانیان سیاسی بیافزایند، نامه و طومار اعتراضی بفرستند و خواهان بسته شدن سفارتخانه های این رژیم در دنیا بشوند.
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٢ اردیبهشت ١٣٩٠، ١٢ مه ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *