کارگران مجتمع فولاد بندرعباس و نساجی قائم شهر دست به اعتصاب زدند

اعتصاب کارگران پروژه مجتمع فولاد کاوه در بندرعباس
طبق گزارش یاشار آذر خبرنگار کانال جدید، روز ١٩ اردیبهشت جمعی از کارگران شرکت ملی ساختمان، پیمانکار پروژه مجتمع فولاد کاوه بندر عباس، دست به اعتصاب زدند. اعتصاب پس از چند ساعت با قول مسئولین به رسیدگی به خواست کارگران پایان یافت.
اعتصاب کارگران در اعتراض به تقلب و اجحاف مدیریت کارخانه درمورد ساعات کار کارگران صورت گرفت.
کارگران میگویند موقع استراحت ظهر به جای یک ساعت، دو ساعت از ساعت کاری آنها کسر میشود و بعد از ساعت ٥ بعدازظهر اضافه کاری به آنها تعلق نمی گیرد در حالی که کارگران برخی روزها ظهر بدون تعطیل زمان استراحت و تا ساعت ٧ بعدازظهر مشغول به کار هستند و عملا دو ساعت ظهرها و دو ساعت عصرها یعنی جمعا چهارساعت در روز مورد اجحاف آشکار قرار میگیرند. این اعتصاب تا ساعت ٢ بعدازظهر به طول انجامید که با حضور مسئولین و وعده رسیدگی به خواست کارگران پایان یافت. در طول ساعات اعتصاب، بطور غیر مستقیم کارگران اعتصابی را تهدید به اخراج کردند اما با اعتراض کارگران تهدیدها متوقف شد.
در ادامه این حرکت روز بعد بیستم اردیبهشت جمعی از افراد گروه آرماتوربندی و رانندگان پایه یک و جرثقیل این پروژه نیز دست به اعتصاب زدند که کارگاه کاملا تعطیل شد. این بخش از کارگران نیز اعتراضشان این بود که از اسفند ماه سال ٨٩ هیچ مبلغی به پرسنل پرداخت نشده است. اعتصاب با حضور مدیریت پروژه و وعده به پرداخت حقوق کارگران تا اتمام ماه جاری پایان یافت.

کارگران نساجی قائم شهر
طبق گزارش دیگری که به حزب کمونیست کارگری رسیده است، روز ١٨ ارديبهشت ٢٠٠ كارگر نساجی شماره دو و سه قائم شهر در مسیر كارخانه تا ميدان اصلی شهر و از آنجا تا دفتر اكبری نماينده مجلس اسلامی در قائم شهر راهپیمائی کردند و خواهان پرداخت فوری ١٠ ماه دستمزد معوقه خود شدند. گفته میشود که دولت مبلغ ٢٢ ميليارد تومان در اختیار مدیران این شرکت گذاشته که ٤ ميليارد آن بابت راه اندازی كارخانه بوده است اما نه کارخانه راه افتاده و نه حقوق کارگران پرداخت شده است.
حزب کمونیست کارگری از کلیه کارگران پروژه مجتمع فولاد کاوه بندرعباس و کارگران نساجی قائم شهر، خانواده های آنان و کارگران سایر مراکز کارگری و همینطور کارگران اخراجی میخواهد که متحد و یکپارچه برای احقاق حقوق خود دست به اقدامات گسترده بزنند. کارگران قائم شهر و بندرعباس میتوانند کل مردم شهر از خانواده های خود تا کارگران اخراجی و کارگران مراکز مختلف را خبر کنند و دست به تجمع و راهپیمائی گسترده در شهر بزنند و خواست های بحق خود را به کارفرماها و دولت تحمیل کنند.
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٢ اردیبهشت ١٣٩٠، ١٢ مه ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *