مینا احدی خواهان قطع رابطه دولت برزیل با جمهوری اسلامی شد

اطلاعیه شماره ٢
مقامات دولت برزیل: رابطه با جمهوری اسلامی به ما لطمه زده است
خبرنگار حزب از برزیل میگوید که استقبال گرم از مینا احدی همچنان ادامه دارد و سخنرانی ها و ملاقات های مینا احدی با مقامات دولت این کشور در بیش از چهل رسانه پوشش داده میشود.
مینا احدی در ادامه سفر خود به برزیل روز پنجشنبه سه ملاقات با وزرا و مقامات دولت این کشور داشت. وی در این ملاقاتها ضمن برشمردن جنایات جمهوری اسلامی از دولت برزیل خواست سفارت جمهوری اسلامی را ببندد و روابط دیپلماتیک خود را با این حکومت قطع کند.
اولین ملاقات مینا در روز پنجشنبه با خانم ماریا د روساریو وزیر حقوق بشر دولت برزیل بود. خانم روساریو گفت فعالیت های کمیته بین المللی علیه سنگسار و فعالیت برای نجات سکینه را از نزدیک دنبال کرده و برای این فعالیت ها احترام زیادی قائل است. مینا احدی به روابط نزدیک تاکنونی دولت برزیل با جمهوری اسلامی انتقاد کرد و به گسترش اعدام ها و اعدام در ملاء عام اشاره کرد و بر ضرورت فاصله گرفتن دولت برزیل از جمهوری اسلامی تاکید کرد. خانم روساریو در پاسخ گفت که روابط ما دارد تغییر میکند و ما سعی میکنیم جمهوری اسلامی را بیشتر مورد انتقاد قرار دهیم. او همچنین از مینا احدی خواست که لیستی از کسانی که در خطر فوری اعدام هستند به آنها ارائه دهد که درمورد آن اقدام کنند.
ملاقات بعدی با سناتور پاولا پیام مسئول کمیسیون حقوق بشر دولت برزیل بود که بعد از توضیحات مینا احدی درمورد جنایات جمهوری اسلامی، نقض حقوق بشر، اعدام و سنگسار را شدیدا محکوم کرد و گفت این کمیسیون بزودی قطعنامه ای علیه اعدام و سنگسار و نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی را تصویب میکند.
ملاقات بعدی با آقای مارکو آریلو گارسیا از مسئولین بلندپایه وزارت امور خارجه برزیل بود. روزنامه های برزیلی از قبل اعلام کرده بودند که قرار است مینا احدی با آقای آریلو گارسیا ملاقات کند و حدود چهل خبرنگار از رسانه های مختلف این کشور در محل حضور داشتند. این ملاقات یک ساعت و نیم به طول انجامید. مینا احدی در این ملاقات رابطه نزدیک دولت برزیل با جمهوری اسلامی را مورد انتقاد قرار داد و آقای آریلو گارسیا گفت رابطه ما با جمهوری اسلامی در حال تغییر است، این روابط به ما لطمه زده و نفس ملاقات های مقامات دولت برزیل با شما نشانه این تغییر است.
بدنبال این ملاقات کنفرانس مطبوعاتی برگزار شد و مینا احدی به سوالات خبرنگاران رسانه های این کشور پاسخ داد. مینا احدی در این کنفرانس گفت جمهوری اسلامی رفتنی است، مردم دارند حکومت را می اندازند و بر ضرورت حمایت گرم مردم برزیل از مبارزات مردم ایران و ضرورت قطع رابطه دولت برزیل با جمهوری اسلامی تاکید کرد.
ملاقات های مینا احدی بعنوان یکی از رهبران اپوزیسیون جمهوری اسلامی با مقامات دولت برزیل از طرف اپوزیسیون این دولت و فعالین مدافع حقوق انسان در این کشور بسیار مهم و مثبت ارزیابی شده است.
در روزهای اخیر همراه با سفر مینا احدی به برزیل رسانه های مختلف بار دیگر جنایات جمهوری اسلامی را منعکس کرده و از جمله تعدادی از آنها عکس هائی از سکینه محمدی آشتیانی که به سنگسار محکوم شده است را منعکس کردند.
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
۱٦اردیبهشت ۱۳۸۹۰، ٦ مه ۲۰۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *