استقبال گرم برزیل از مینا احدی

مینا احدی از اول ماه مه برای یک سفر یک هفته ای عازم کشور برزیل گردید و برنامه هایش را شروع کرد. بدعوت موسسه میلینیوم، مینا احدی فعالیتش را از روز سوم مه با حضور در کنفرانسی در دانشگاه سائوپولو شروع کرد و در روزهای آینده مجموعه ای ملاقات، سخنرانی و مصاحبه در دستور دارد. حضور مینا احدی تا همینجا با انعکاسی گسترده در رسانه های برزیل همراه بوده است.
کنفرانس روز سوم مه که درمورد حقوق بشر، دمکراسی و آزادی در دانشگاه سائوپولو برگزار شد، شامل پنج پانل و بیست سخنران بود و با سخنرانی مینا کار خود را شروع کرد و با استقبال گرم ٤٠٠ نفر حاضرین کنفرانس قرار گرفت. سخنرانی مینا اعلام جرمی علیه اسلام سیاسی و علیه جمهوری اسلامی، بخاطر بیحقوقی زنان، کارگران و مردم بود و سوالات متعددی حول رابطه آزادی و دمکراسی، نقض حقوق بشر در ایران، رابطه دولت برزیل و جمهوری اسلامی، تفاوت کمونیسم مینا با سایر انواع کمونیسم و اینکه حزب کمونیست کارگری چه آینده ای برای ایران در نظر دارد، چه کمکی میتوان به نجات سکینه کرد و همینطور قتل بن لادن، توسط حاضرین و نمایندگان رسانه ها مطرح شد و مینا احدی به آنها پاسخ داد.
رسانه های متعددی در برزیل از چند روز قبل از سفر مینا احدی مصاحبه های خود را با او شروع کردند و سخنرانی او را نیز وسیعا منعکس کردند. از جمله شبکه اصلی تلویزیون سراسری این کشور طی مصاحبه با مینا بعنوان عضو رهبری حزب کمونیست کارگری ایران، مسئول کمیته بین المللی علیه اعدام و همچنین سازمان اکس مسلم، با اشاره به سابقه پارتیزانی رئیس جمهور کنونی برزیل خانم دیلما روسوف، به شباهت های او و مینا احدی پرداخته و خواهان ملاقات این دو با هم گردید.
مینا احدی در روزهای آینده با وزیر زنان و مسئول حقوق بشر دولت برزیل و تعدادی از نمایندگان پارلمان برزیل ملاقات خواهد داشت و قرار است در دانشگاه ریودوژانیرو برای دانشجویان سخنرانی کند.
فعالیت گسترده مینا احدی در جریان کمپین نجات سکینه محمدی آشتیانی او را به چهره شناخته شده ای در برزیل تبدیل کرد. در جریان این کمپین رسانه های مختلف برزیل دهها مصاحبه با مینا ترتیب دادند و فعالیت های گسترده کمیته های بین المللی علیه اعدام و سنگسار وسیعا در جامعه برزیل منعکس گردید. یک دلیل استقبال از مینا مخالفت وسیعی بود که در برزیل به رابطه نزدیک رئیس جمهور و دولت سابق این کشور با جمهوری اسلامی و احمدی نژاد وجود داشت و نهادها و رسانه های بسیاری در این کشور با انعکاس فعالیت های مینا احدی و کمپین نجات سکینه، در واقع تقابل خود را با سیاست های دولت این کشور در ارتباط با جمهوری اسلامی نشان میدادند و از اینطریق دولت را برای دست برداشتن از رابطه با جمهوری اسلامی تحت فشار قرار میدادند. کمپین نجات سکینه که بازتاب گسترده ای در جهان داشت و جمهوری اسلامی و قوانین و دستگاه قضائی جنایتکارانه جمهوری اسلامی، بیحقوقی زنان و بویژه مساله سنگسار را زیر نورافکن قرار داد، بر روابط دولت برزیل بعنوان یک متحد سیاسی جمهوری اسلامی تاثیر زیادی گذاشت و در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال قبل به یکی از محورهای کمپین های انتخاباتی خانم دیلما روسوف تبدیل شد. دعوت از مینا برای سفر به برزیل و سخنرانی ها و ملاقات هائی که برای او ترتیب داده شده، در ادامه این سیاست صورت میگیرد و تودهنی بزرگی به جمهوری اسلامی است.
در اطلاعیه های دیگر فعالیت های مینا احدی در برزیل را به اطلاع خواهیم رساند.
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران
۱۴اردیبهشت ۱۳۸۹۰، ۴ مه ۲۰۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *