در مورد نمایش مسخره “هفته کارگر” حکومت اسلامی

دو روز پیش روز سوم اردیبهشت علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر جمهوری اسلامی با یک ژست مسخره و با یک ظاهر رادیکال گفت “امسال روز کارگر را چه مجوز بگیریم چه نگیریم راهپیمایی خواهیم کرد”. این رجزخوانی نمایشی بعد از نشست سران خانه کارگر در مورد نحوه برگزاری “هفته کارگر” صورت گرفت. برنامه هایشان آنچنان وقیحانه و نفرت انگیز است که حد و حساب ندارد. برنامه های “هفته کارگر خانه کارگر” از جمله شامل این اقدامات است: “یک روز رفتن سر قبر خمینی و تجدید بیعت با “امام راحل”، یک روز دیدار کارگران با رهبری!، گرفتن وقت جهت طرح مطالبات و مسائل کارگران در تریبون‌های نماز جمعه در سطح کشور، اعتراض به گنجاندن سپاه پاسداران در لیست تروریسم،  گنجاندن برنامه برای بسیج کارگری با توجه به درخواست تشکل آنها، ابلاغ برنامه‌ها و پیام از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان‌های سرتاسر کشور به مناسبت هفته کارگر و فراهم آوردن تمهیداتی برای بازدید وزیر صمت از یکی از واحدهای تولیدی در این هفته؛ پیشنهاد شعاری در راستای اشاره به شعار رونق تولید”.اینها و اقداماتی از این قبیل که تلاشی برای کشاندن کارگران به دنبال حکومت و بیعت با حکومت اسلامی است، برنامه های خانه کارگر حکومت در هفته کذایی کارگر حکومت است.

کل این تقلاها و تلاش برای آویزان شدن به اسم کارگر تنها چیزی که به کارگران نشان میدهد وحشت از اول مه و روز جهانی کارگر و جنبش کارگری است.  حکومت اسلامی شاهد اعتراضات هرروزه و وسیع کارگران با خواستها و شعارهای رادیکال و کوبنده است. شاهد محبوبیت وسیع روز کارگر در میان کارگران است و میداند که روز کارگر روز اعتراض به سیستم موجود و مفتخوران و چپاولگران است. خانه کارگر سالهاست تلاش کرده است که اسم کارگر و روز کارگر را لوث کند و از این طریق برایی و رزمندگی جنبش کارگری را کند نماید. کارگران جواب این جماعت مزدور و جیره خوار را که کل حکمت وجودی شان خاک پاشیدن به چشم کارگران و جاسوسی و نمایندگی ارتجاع حاکم اسلامی در میان کارگران است داده اند و آنها را منزوی و رسوا کرده اند. و امسال هم با مقابله با تشبثات مسخره این پادوهای حکومتی مراسم و تجمعات و نمایشات آنها را به صحنه اعتراض علیه جمهوری اسلامی سرمایه داران تبدیل خواهند کرد. خانه کارگر و حکومت اسلامی در میان کارگران و مردم رسوا هستند باید آنها رسوا تر و بی آبروتر کرد و کاری کرد که دیگر جرات نکنند به اسم کارگر دست به نمایشات حکومتی بزنند. این مزدوران حکومتی را باید از محیطهای کار بیرون راند.

پاسخ هفته کارگر جمهوری اسلامی برگزاری گسترده روز جهانی کارگر در سراسر کشور و خواست آزادی کارگران زندانی،  اعلام کیفرخواست علیه فقر و گرانی و سرکوب و حقوقهای زیر خط فقر و بیکاری و چپاولگری حاکمین و تلاش برای بیرون راندن کامل خانه کارگریها از محیط های کاراست. با تمام توان در این جهت تلاش کنیم.

زنده باد اول مه روز جهانی کارگر

نابود باد حاکمیت سرمایه داران مفتخور

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٦ اردیبهشت ٢٠١٩ – ٥ اردیبهشت ١٣٩٨

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *