زنده باد روز جهانی علیه توحش سرمایه داری! پیام حمید تقوائی بمناست روز جهانی کارگر

فرا رسیدن اول مه روز جهانی کارگر را به همه کارگران و مردم آزاده در ایران و در سراسر جهان تبریک میگویم.

روز جهانی کارگر روز سوسیالیسم است. اول مه روز برافراشتن پرچم سوسیالیسم در برابر نظم ضد انسانی سرمایه و تمام مصائب و تبعیضات و بیحقوقی هائی است که سوداندوزی سرمایه داران برای اکثریت عظیم مردم کره ارض ببار آورده است. امروز سرمایه داری بجز ریاضت کشی اقتصادی، تشدید فاصله عظیم بین ثروت نجومی یک در صدیها و فقر و بیحقوقی غیر قابل تحمل نود و نه در صد مردم جهان، و حتی خطر نابودی کره ارض، ارمغانی برای مردم جهان ندارد. بورژوازی جهانی با یک بحران مزمن ایدئولوژیک- سیاسی- اقتصادی روبروست و حتی آکادمیسین  ها و اتاقهای فکری طبقه حاکمه در مورد غیر قابل ادامه بودن این وضعیت و احتمال انفجارات اجتماعی به دولتهای متبوعشان هشدار میدهند. اما راه رهائی بشریت را نه هشدار و توصیه به حکومتها، بلکه مبارزه برای تحقق آینده ای که طبقه کارگر در چشم انداز قرار میدهد، مبارزه برای  سوسیالیسم، رقم میزند. بیهوده نیست که امروز ایده و آرمان سوسیالیسم دوباره  حتی در کشورهای غربی جا باز میکند و رسانه ها و نشریات معتبر بورژوائی از بازگشت سوسیالیسم و از سوسیالیسم هزاره سخن میگویند. روز جهانی کارگر روز کیفرخواست علیه کاپیتالیسم و روز نقد سوسیالیستی نظام موجود است. روز عرض اندام طبقه ای است که میتواند و باید خود و بشریت را از نظم ضد انسانی سرمایه رها سازد.

امروز طبقه کارگر در ایران در صف مقدم مبارزه علیه یک درصدیهای مفتخور سرمایه دار قرار دارد. جنبش کارگری ایران در یکسال گذشته با مبارزات سراسری و پیگیر خود نظیر تظاهرات و مارش با شکوه  کارگران هپکو و اعتصاب رانندگان کامیون و تجمعات و اعتصابات سراسری معلمان و بازنشستگان و بویژه با اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز، گام بلندی در پیشروی جنبش مردم علیه حکومت اسلامی سرمایه بجلو برداشت. فعالین جنبش کارگری شکنجه و زندان و بیدادگاههای اسلامی را بچالش کشیدند و به چهره های محبوب جامعه تبدیل شدند و بهمراه این پیشرویها جنبش کمونیستی و کمونیسم کارگری نیز به مرکز توجه و سیاست رانده شد. اول مه امسال روز تثبیت این دستاوردها و کسب آمادگی برای پیشرویهای بیشتر است.

مهمترین دستاورد جنبش کارگری در سالی که گذشت برافراشتن پرچم شوراها و اداره شورائی جامعه  بود. هشت سال قبل جنبش اشغال با سازماندهی تشکلهای نوع شورائی و بدست گرفتن کنترل میادین و پارکها اتوریته یک درصدیهای حاکم را بچالش کشید و امروز طبقه کارگر ایران با شعار اداره شورائی گام بلند دیگری در مقابله با حکومت یک درصدیهای سرمایه دار بجلو برمیدارد.

شوراها و تشکلهای نوع شورائی نه تنها امروز در امر به پیش بردن مبارزات جاری، در امر کمک و امداد رسانی به سیلزدگان، و در مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی نقش تعیین کننده ای دارند بلکه تصویر روشنی از حکومت مردم بدست مردم ترسیم میکنند. تصویری از حکومت شورائی که میتواند و باید جانشین جمهوری اسلامی شود و لغو کار مزدی و امحای تبعیض طبقاتی، و آزادی و برابری و رفاه سوسیالیستی را به ارمغان بیاورد.

اول ماه مه امسال در ایران روز اعلام عزم طبقه کارگر برای بزیر کشیدن حکومت اسلامی سرمایه و برپائی شوراها و اداره شورائی جامعه است.

زنده باد اول مه!

زنده باد شوراها!

زنده باد سوسیالیسم!

 

حمید تقوائی

۴ اردیبهشت ١٣٩٨، ٢۴ آوریل ٢٠١٩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *