اعتصاب دو مركز كارگری در سنندج

كارگران نتن پارسیان اعتصاب كردند
روز ١١ اردیبهشت كارگران شركت “نتن پارسیان” از نیرو سیكل تركیبی سنندج در اعتراض به نپرداختن دستمزدهای معوقه خود دست به اعتصاب زدند. كارگران این شركت حدود ١٥٠ نفر هستند. این كارگران ٤ ماه است كه حقوق نگرفته اند. سیگارودی مدیر این شركت حاضر نشد هیچ جوابی به كارگران بدهد. كارگران در مقابل این بی جوابی مدیر شركت در مقابل شركت اصلی پیمانكاری “مپ نا” تجمع كردند و خواهان رسیدگی به حقوق های معوقه خود شدند. مسئولین این شركت بر اثر فشار اعتراض كارگران اعتصابی قول دادند در یك هفته بعد دو ماه از حقوقهای معوقه را پرداخت كنند و دو ماه بقیه را به مرور پرداخت خواهند كرد.
كارگران اعلام كردند اگر تا یك هفته دیگر این قول و قرارها اجرا نشود اعتصاب را از سر میگیرند.

اعتصاب كارگران پرهون طرح
گروه مكانیك و برق این شركت روز ١٢ اردیبهشت در اعتراض به نپرداختن ٥ ماه دستمزدهای معوقه خود دست به اعتصاب زدند. در مقابل اعتصاب كارگران، رئیس شركت مربوطه به جای جواب به خواست كارگران به آنها اعلام كرد یا باید فعلا كار بدون حقوق را ادامه بدهید یا برگه های تصفیه حساب را امضا كنید. كارگران در مقابل این گستاخی كارفرما كه میخواست كارگران اعتصابی و معترض را اخراج كند پاسخ محكمی به او دادند. كارگران اعلام كردند اعتصاب را تا پرداختن دستمزدهای معوقه ادامه خوهند داد.
كمیته كردستان حزب ضمن حمایت قاطع از خواست و مطالبه كارگران این دو شركت٬ همه كارگران را به ادامه متحدانه مبارزه برای رسیدن به مطالباتشان فرا میخواند.
كمیته كردستان حزب كمونیست كارگران ایران
٢ ماه مه ٢٠١١، ١٢ اردیبهشت ١٣٩٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *