کارگران و مردم مبارز سنندج اول مه باشکوهی برگزار کردند

طبق گزارشی که به حزب کمونیست کارگری رسیده است، امروز اول مه، ١١ اردیبهشت، علیرغم تلاش های گسترده سرکوبگران جمهوری اسلامی برای جلوگیری از مراسم روز کارگر و علیرغم دستگیری و تهدید تعداد قابل توجهی از رهبران و فعالین کارگری در سنندج، کارگران و مردم انقلابی این شهر مراسم بزرگ و باشکوهی برگزار کردند و تلاش های جمهوری اسلامی را خنثی کردند.
طبق این گزارش ساعت شش تا شش و نیم عصر امروز، مسیر سه راه نفت سیاه به طرف میدان اقبال سه راه نمکی در سنندج، مملو از جمعیتی بود که به فراخوان تشکل های کارگری به میدان آمده بودند تا با پلاکاردهای قرمز و شعارهای کوبنده خود عزم خود را برای نابودی جامعه سرمایه داری و تحقق اهداف آزادیخواهانه خود به نمایش بگذارند. جمعیت راهپیمایان بالغ بر هزار نفر بود. امضای اتحادیه آزاد کارگران ایران و کمیته هماهنگی در تعدادی از پلاکاردها به چشم میخورد.
نیروهای سرکوب انتظامی تلاش کردند تا جلو تجمع مردم را بگیرند که موفق نشدند. سپس تلاش کردند پلاکاردها را از راهپیمایان بگیرند اما با هجوم مردم مواجه شدند و مجبور به عقب نشینی شدند. راهپیمایان شعار میدادند: کارگران جهان متحد شوید، كارگر زندانی آزاد باید گردد٬ زنده باد اول مه، كارگر معلم دانشجو اتحاد اتحاد٬ زنده باد آزادی٬ برابری، اعتراض اعتصاب حق مسلم ماست. این شعارها با کف زدن مردمی که در اطراف بودند مورد استقبال قرار میگرفت. راهپیمایان سپس تلاش کردند خود را به میدان اقبال برسانند که نیروهای سرکوب مانع آنها شدند و کارگران در فضائی از امید و احساس موفقیت به مراسم خود پایان دادند. تعداد قابل توجهی از قطعنامه های مشترک هفت تشکل کارگری و همینطور قطعنامه اتحاد کارگران ایران در میان جمعیت پخش شد که با استقبال گرم مردم مواجه شد.
حزب کمونیست کارگری دست تک تک فعالین و سازماندهندگان و شرکت کنندگان این مراسم را میفشارد و همه مردم را به اتحاد و گسترش مبارزه علیه جمهوری اسلامی و نظام نکبت بار سرمایه داری فرامیخواند. فعالین کارگری و کلیه زندانیان سیاسی باید فورا و بی قید و شرط از زندان آزاد شوند.
زنده باد همبستگی جهانی کارگران
زنده باد اول مه روز جهانی کارگر
آزادی، برابری، حکومت کارگری
زنده باد سوسیالیسم
حزب کمونیست کارگری ایران
١ مه ٢٠١١، ١١ اردیبهشت ١٣٩٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *