هزاران نفر به مناسبت اول مه دست به تظاهرات و تجمع زدند

اطلاعیه شماره ٣
تهران: در تهران فاصله ميدان انقلاب تا وزارت كار جمعيت زیادی در پياده روها دیده میشد که منتظر فرصتی برای برگزاری اول مه بودند که بدلیل حضور نیروهای سرکوب تجمعی برگزار نشد. طبق گزارشی بیش از دو هزار نفر برای شرکت در مراسم در پیاده روها حرکت میکردند. بسيجی ها با لباس خاكستری همه جا حضور داشتند. جمعيت مدتی در اطراف حضور داشتند و سپس متفرق شدند. سایت ایران کارگر نیز میگوید امروز جمعی ازكارگران كارخانه پونل در تهران ازخيابان شهدا به سمت وزارت كار به قصد شرکت در تجمع روز کارگر در مقابل وزارت کار حرکت کردند اما در مقابل وزارت کار بدلیل حضور نیروهای سرکوب تجمعی برگزار نشد.
پاکدشت تهران: طبق گزارشی که به حزب رسیده است، در منطقه مامازن پاکدشت به مناسبت اول مه تجمعی صورت گرفت و روز جهانی کارگر گرامی داشته شد. حاضرین در این اجتماع شعارهای مرگ بر خامنه ای مرگ بر احمدی نژاد میدادند.
تهران: دهها نفر ازكارگران كارخانه قطعات پلاستيك تهران در مقابل ستاد فرمان امام تجمع اعتراضی برگزاركردند. با پافشاری کارگران، یکی از مقامات این ستاد با نمايندگان كارگران مذاکره کرد که از نتیجه مذاکره خبری به ما نرسیده است. كارگران اين كارخانه قبلا اعلام کرده بودند که به خاطر روز جهانی كارگر به اين محل ميرويم و اعتراض خود را مطرح می كنيم.
اهواز:
طبق گزارشی که به حزب رسیده است، حدود ساعت ٦ عصر امروز ١١ اردیبهشت تعدادی از كارگران لوله سازی اهواز در مقابل كارخانه جمع شدند واول مه را گرامی داشتند. بتدریج کارگران از سایر مراکز به آنها پیوستند و جمعیت به بیش از ٥٠٠ نفر رسید. کارگران شعار میدادند و بر مطالبات خود از جمله پرداخت دستمزدهای معوقه تاکید کردند. این تجمع مورد استقبال فوری و گرم مردم قرار گرفت و مردم شروع به پیوستن به این تجمع کردند که با دخالت نیروی انتظامی جلو گسترش این تجمع گرفته شد. تجمع کارگران نیم ساعت ادامه داشت.
طبق این گزارش امروز همچنین در میادین شهرهای اندیمشک، دزفول، شوشتر، مسجد سلیمان، ماهشهر و بندر امام تجمعاتی به مناسبت اول مه از سوی كارگران مراکز کارگری سازمان داده شد.
جلسه روز كارگر توسط خانه كارگر امروز صبح در سالن معتمدی درجنوب تهران برگزار گردید. ساعت ۰۸:۳۰ امروز یكشنبه نفرات را از جلوی خانه كارگر در ابوریحان درمركز تهران سوار اتوبوس كرده و به سالن معتمدی بردند.
به گزارش ایران كارگر مراسم درسالن كه ظرفیت حدود ۱۰ هزار نفر را داشت خیلی سوت و كور برگزارشدو ماكزیمم هزار نفر شركت كرده بودند .دراین جلسه محجوب رئیس خانه كارگر و نماینده مجلس حكومتی یك قطعنامه را خواند , در حین خواندن قطعنامه عده ای از همین كارگران به علامت اعتراض جلسه را ترك كرده و گفتند این موضوعات تكراری و خسته كننده است و اینها هیچ كاری نمیكنند. در این جلسه اجازه صحبت به هیج یك از كارگران دعوت شده داده نشد
مسجد سلیمان: صدها نفر از کارگران شهر مسجد سلیمان و لالى امروز در مقابل فرماندارى این شهر دست به تجمع زدند و خواهان پرداخت فوری حقوق های معوقه خود شدند.
سنندج: امروز در سنندج مراسم های متعددی برگزار شد. گزارش یکی از این مراسم ها را که ساعت ٦ عصر برگزار شده بود در اطلاعیه دیگری به اطلاع رساندیم.
مراسم دیگری در ساعت یازده صبح در مقابل بازار شهر سنندج برگزار شد که بیش از ٢٠٠ نفر از اعضای خانواده های کارگری در آن شرکت داشتند و تعدادی از کارگران سخنرانی های کوتاهی درمورد وضعیت طبقه کارگر کردند. پلاکاردهای متعددی از جمله پلاکارد بزرگ قرمز رنگی که بر آن شعار کارگران جهان متحد شوید نوشته شده بود و پلاکاردهای دیگری با مضامین: کارگران اعلامیه تعیین حداقل دستمزدها را پاره میکنیم، اعتصاب، تشکل، تجمع، اعتراض حق مسلم ماست، کارگر دستمزد مکفی میخواهد، کارگر دانشجو اتحاد اتحاد، زن مساوی مرد و سوسیالیسم یا بربریت در دست کارگران بود.
شرکت کنندگان در این راهپیمائی شعار میدادند: زندانی سیاسی آزاد باید گردد، زنده باد روز جهانی كارگر، كارگر دانشجو اتحاد اتحاد، زنده باد سوسیالیسم، آزادی برابری حكومت كارگری. این مراسم توسط فعالین کارگری این شهر سازمان یافته بود و قطعنامه هفت تشکل کارگری و قطعنامه دیگری از اتحاد کارگران ایران در میان مردم پخش شد.
سقز: طبق گزارشی که به حزب رسیده است امروز در شهر سقز مراسمی برپا شد، قطعنامه هفت تشكل کارگری به مناسبت اول مه قرائت شد و شعارهائی از جمله زندانی سیاسی آزاد باید گردد، کارگر زندانی آزاد باید گردد، زنده باد آزادی برابری سر داده شد.
شیراز: طبق خبری از شیراز امروز در خیابان ملاصدرا سرنشینان چندین اتومبیل شعار مرگ بردیكتاتور میدادند.
زنده باد همبستگی جهانی کارگران
زنده باد اول مه روز جهانی کارگر
آزادی، برابری، حکومت کارگری
زنده باد سوسیالیسم
حزب کمونیست کارگری ایران
١ مه ٢٠١١، ١١ اردیبهشت ١٣٩٠

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *