کارگران در تهران، کرج و سنندج به استقبال اول مه رفتند

اطلاعیه شماره ١
سنندج: طبق گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز ٩ اردیبهشت بیش از ٢٠٠ نفر از کارگران شهر سنندج به دعوت این اتحادیه و کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری قصد برپائی مراسم اول مه داشتند که حضور پیشاپیش مامورین اطلاعات نیروی انتظامی در محل مواجه شدند. طبق این گزارش پس از رسیدن کارگران به منطقه هفت آسیاب سنندج، مامورین انتظامی نسبت به برگزاری هر گونه مراسمی در آنجا به کارگران هشدار دادند و از آنان خواستند محل را ترک کنند. کارگران حاضر در محل نیز پس از روشن کردن آتش و برپایی رقص و پخش شیرینی محل را ترک کردند. بر اساس این گزارش مامورین انتظامی تا رسیدن کارگران به میدان گاز آنها را همراهی کرده و اقدام به فیلمبرداری از آنان کردند. اتحادیه آزاد کارگران برپائی مراسم روز جهانی کارگر را حق مسلم کارگران دانسته و ایجاد هرگونه مانع در برابر کارگران برای گرامیداشت این روز را قویاً محکوم کرده است.
تهران: طبق خبری که به حزب کمونیست کارگری رسیده است روز ٩ اردیبهشت دهها نفر از کارگران در شرق تهران مراسمی به مناسبت اول مه برپا کردند. در این مراسم چند نفر درمورد اول مه و وضعیت کارگران و مردم در ایران سخنرانی کردند، سرود اول مه خواندند و به شادی پرداختند. طبق این گزارش روز ٩ اردیبهشت مراسم های مشابهی در شرق تهران برپا شده است. بدین ترتیب کارگران تهران به استقبال اول مه روز جهانی کارگر رفتند.
طبق خبر دیگری که به حزب رسیده است، روز ٩ اردیبهشت حدود صد نفر از کارگران و اعضای خانواده های آنها که از كارخانجات جاده كرج و ایران خودرو بودند با برگزاری مراسمی در حوالي كرج به استقبال اول مه رفتند. در اين مراسم، كارگران قطعنامه هفت تشکل کارگری و قطعنامه اتحاد كارگران ایران را که تازه تاسیس شده است قرائت کردند و حمايت خود را از مفاد این قطعنامه ها و مطالبات آنها اعلام کردند. طبق این گزارش فضای شاد و رزمنده ای بر این مراسم حاکم بود.
زنده باد اول مه روز جهانی کارگر
زنده باد همبستگی جهانی کارگران
زنده باد سوسیالیسم
حزب کمونیست کارگری ایران
١٠ اردیبهشت ١٣٩٠، ٣٠ آوریل ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *