هزاران کارگر ٥ پتروشیمی ماهشهر بار دیگر دست به اعتصاب زدند

طبق خبری که به حزب کمونیست کارگری رسیده است، روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت، هزاران کارگر ٥ شرکت پتروشیمی در ماهشهر مجددا دست به اعتصاب زدند. خواست کارگران پایان دادن به شرکت های پیمانی و عقد قرارداد مستقیم و جمعی با کارفرمایان و دولت است.
کارگران شرکتهای خوارزمی، امیر کبیر، تندگویان، اروند و فجر ١ در ماهشهر از هفتم اردیبشهت از رفتن به سر کار خودداری کردند و دست به تجمع اعتراضی زدند و اعلام کردند که آنها نیز خواهان توافقی شبیه به کارگران پتروشیمی بندر امام هستند یعنی دولت و کارفرماها باید تعهد کتبی بدهند که ظرف سه ماه با آنها قرارداد مستقیم خواهند بست و به کار شرکت های پیمانی طرف حساب کارگران پایان داده خواهد شد. کارگران اعدام کردند در صورت عدم دریافت جواب، روز شنبه ١٠ اردیبهشت نیز به اعتصاب ادامه خواهند داد.
حزب کمونیست کارگری، از خواست کارگران پتروشیمی ها قاطعانه حمایت میکند و از کلیه کارگران ماهشهر بویژه کارگران پتروشیمی بندر امام میخواهد که از مبارزه و خواست کارگران این ٥ پتروشیمی حمایت کنند.
حزب کلیه کارگران پتروشیمی های ماهشهر، کارگران لوله سازی ماهشهر که در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه خود دست به اعتصاب زده اند و سایر کارگران ماهشهر و اعضای خانواده های آنها را به برگزاری تجمعات بزرگ اول مه فرامیخواند. اول مه فرصتی است که اتحاد خود را هرچه بیشتر مستحکم کنیم و با قدرت بر خواست های خود تاکید کنیم.
زنده باد اعتصاب متحدانه کارگران پتروشیمی های ماهشهر
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد سوسیالیسم
زنده باد اول مه، ١١ اردیبهشت روز جهانی کارگر
حزب کمونیست کارگری ایران
٩ اردیبهشت ١٣٩٠، ٢٩ آوریل ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *