فراخوان به طبقه کارگر، وقت اعتصابات بزرگ و سراسری فرارسیده است

رفقای کارگر!
اعتصاب موفق کارگران پتروشیمی های ماهشهر و تبریز علیه قراردادهای پیمانی، نشان داد که فضای مناسبی برای تعرض به بی حقوقی و شرایط برده واری که به ما تحمیل کرده اند فرارسیده است. بعد از مدتهای طولانی، کارگران در تبریز و ماهشهر بدنبال یک اعتصاب متحد و با پافشاری بر خواست خود به یک موفقیت نسبی رسیدند و این برای طبقه کارگر و همه مردم آزادیخواه بسیار حائز اهمیت است.
در طول سه دهه گذشته، جمهوری اسلامی کارگران، پرستاران و معلمان را به بردگی کامل کشانده است. استخدام های رسمی را به کار موقت و پیمانی و سفید امضا تبدیل کرده و بر فقر و محرومیت و بیحقوقی شما به مراتب افزوده است. با این سیاست صفوف شما را تکه پاره کردند، هرنوع قانونی حتی قانون کار ضدکارگری رژیم هم هرجا دست و پا گیر بود کنار گذاشته شد، ناامنی شغلی کامل تر شد و بدین ترتیب بردگی تمام عیاری بر طبقه کارگر حاکم شد. میلیونها نفر بیکار شدند، میلیونها جوانی که وارد بازار کار شدند به خیل بیکاران پیوستند، دستمزدها مدام نازل تر شد و همین دستمزدهای ناچیز هم برای ماهها و سالها پرداخت نمیشود. به این وضعیت حذف یارانه ها و گرانی سرسام آور کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را هم باید اضافه کرد.
موفقیت کارگران پتروشیمی ها در شرایط خاصی صورت میگیرد. در شرایطی که کارد به استخوان مردم رسیده است و راهی جز تعرض برای تغییر این زندگی فلاکت بار نمانده است. در شرایطی که بحران همه جانبه ای صفوف جمهوری اسلامی را فراگرفته و حکومت در شکننده ترین موقعیت سیاسی خود قرار گرفته است. این اوضاع امکان پیشروی های بزرگی به ما میدهد. وقت دست زدن به اعتصابات گسترده منطقه ای و سراسری است. شرایط برای دست زدن به این مبارزات از هر نظر مساعد است. باید با تمام قوا بپاخاست و سه دهه تعرض دولت و کارفرمایان را در هم شکست. پرچم افزایش چندین برابر دستمزدها، برچیدن بساط پیمانکاران و لغو کار موقت و سفید امضا، بیمه بیکاری و حقوق و آزادی های سیاسی و اجتماعی مان را باید هرچه قدرتمندتر به اهتزاز درآوریم و بیحقوقی و برده داری مطلقی که به ما حاکم کرده اند را در هم بپیچیم.
کارگران نفت و پتروشیمی ها، کارگران ذوب آهن وماشین سازی ها، کارگران سراسر کشور، معلمان، پرستاران، جوانان:
جمهوری اسلامی در موقعیتی است که مجبور است در مقابل اعتصابات بزرگ و قدرتمند شما عقب بنشیند. در فضای مساعد بعد از پیروزی اعتصابات قدرتمند و متحدانه کارگران ماهشهر، متحد و یکپارچه، خود را برای مبارزه جانانه با جمهوری اسلامی و علیه قوانین و شرایط ظالمانه و بیرحمانه ای که بر شما حاکم کرده اند، آماده کنید. خود را برای اعتصابات بزرگ آماده سازید. باید علیه همه مشقاتی که به ما تحمیل کرده اند قد علم کنیم. در کارخانه ها، در مدارس، محلات و هر جا که میتوانیم باید خود را متشکل کنیم، خواست هایمان را با صدای بلند فریاد بزنیم و یکپارچه برای احقاق حقوق مان دست به اعتصاب و اعتراض و تعرض بزنیم.
حزب کمونیست کارگری ایران
٨ اردیبهشت ١٣٩٠، ٢٨ آوریل ٢٠١١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *